شناسهٔ خبر: 67309153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف یک مزرعه رمز ارز دیجیتال در اهواز

اهواز- ایرنا - فرمانده انتظامی اهواز گفت: یک مزرعه استخراج رمز ارز دیجیتال به تعداد ۱۸ دستگاه ماینر در اهواز کشف و جمع آوری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین زلقی روز شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص جزییات این خبر اظهار کرد: به دنبال کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در این شهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با تکمیل تحقیقات خود پی بردند در یک منزل مسکونی تعدادی دستگاه ماینر در حال بهره برداری است که ضمن هماهنگی با مقام قضایی از این محل بازدید و تعداد ۱۸ دستگاه ماینر و متعلقات آنها را کشف و در این رابطه سه نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهواز با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این دستگاه ها را چهار میلیارد ریال برآورد کرده‌اند گفت: اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس شهرستان اهواز، فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان گرفته است که این مورد در حوزه کشف جرایم اقتصادی اهمیت بسیار دارد.

به گزارش ایرنا، ناپایداری شبکه، نوسان برق، آسیب‌دیدگی تجهیزات برقی و افزایش نرخ تلفات انرژی مهم‌ترین پیامدهای استفاده از رمزارزهای غیرمجاز است.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

نظر شما