شناسهٔ خبر: 67309096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره امور رفاهی آموزش و پرورش استان خبر داد

خراسان رضوی آماده اسکان‌دهی فرهنگیان در تابستان

مریم سلطانی

رییس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده‌ایم و تمامی افراد بسیج شده‌اند تا بتوانیم با کمترین هزینه شرایط اسکان را برای فرهنگیان در استان فراهم آوریم.

صاحب‌خبر -

حسن محمدزاده با اشاره به اینکه تا به الان در تابستان ظرفیت‌ اسکان مدارس به پیک نرسیده و عموما تا ۵۰ درصد استفاده می‌شود در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی همچون سال‌های گذشته با بیش از ۳۹۰ هزار نفر عوامل اجرایی برای اسکان فرهنگیان آمادگی کامل را برای پذیرایی زائرین امام رضا(ع) دارد و هدف ما ایجاد رضایت نسبی برای همکاران است.

وی بیان کرد: طبق بخش‌نامه‌ ابلاغی توسط وزارت آموزش و پرورش، اسکان‌دهی از هفته آخر خرداد آغاز شده است. ۴۵ پایگاه در کل استان شامل ۵ پایگاه در مشهد و ۴۰ پایگاه در شهرستان‌ها مشغول به خدمت‌رسانی هستند، همچنین ۴۵۴ آموزشگاه‌ در استان آماده بوده که از این تعداد ۳۶۴ آموزشگاه در مشهد و۹۰ آموزشگاه در سایر شهرستان‌ها وجود دارد. 

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مورد تعداد کلاس‌ها و ظرفیت‌های ویژه برای اسکان فرهنگیان در خراسان رضوی ادامه داد: کلاس‌ها به سه دسته ویژه، الف و ب رتبه‌بندی می‌شوند که اساس این سنجش، خدمات رفاهی ارائه شده در آنها است که این خدمات شامل فرش، یخچال، وسایل سرمایشی، تلویزیون و... هست.

محمدزاده  افزود: کلاس‌های ویژه در مشهد ۸۳ و در شهرستان‌ها به ۵۰ عدد می‌رسد که در مجموع کل استان ۱۳۳ کلاس ویژه برای اسکان آماده است. کلاس‌های (الف) در کل استان به تعداد ۳۸۵۰ می‌رسد که از این دسته ۳۱۲۰ کلاس در مشهد و  ۷۳۰ کلاس در شهرستان‌ها است. گروه‌بندی (ب) در مجموع ۵۰۷ کلاس که ۳۸۷ عدد در مشهد و ۱۲۰ کلاس در سایر ادارات شهرستان‌ها آماده شده‌اند. 

خراسان رضوی آماده اسکان‌دهی فرهنگیان در تابستان

وی ادامه داد: در مجموع ۴۴۹۰ کلاس در کل استان خراسان رضوی شرایط  پذیرش ۹۰هزار مسافر را دارد، علاوه بر این‌ها ظرفیت نمازخانه‌ها و سالن‌های ورزشی برای شرایط  خاص و مراسم ویژه نیز به تعداد ۲۳۷ فضا برای کل استان  درنظر گرفته شده‌است. 

محمدزاده عنوان کرد: فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.eskan.medu.ir کلاس مورد نظر خود را انتخاب کرده و هزینه را به صورت اینترنتی پرداخت کنند که تمام مبالغ دریافتی به حساب خزانه دولت واریز می‌شود که برای مثال هزینه کلاس (الف) ۲۵۰هزار تومان است. 

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه مدرسه محیطی آموزشی است و شرایط رفاهی زیادی در این محیط وجود ندارد، اظهار کرد: از تمام ظرفیت‌های رفاهی آموزش و پرورش استان استفاده کرده‌ایم و تمامی افراد بسیج شده‌اند تا بتوانیم با کمترین هزینه شرایط اسکان را برای فرهنگیان فراهم آوریم، همچنین ظرفیت مراکز رفاهی محدود است و نمی‌توانیم در این مراکز پذیرای تمام همکاران مسافر باشیم.

انتهای پیام 

نظر شما