شناسهٔ خبر: 67308881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

باران و تگرگ در راه قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و گفت: از عصر امروز تا اواخر وقت چهارشنبه، شاهد باراش باران همراه با تگرگ و وزش باد شدید در کل استان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار زرد شماره ۱۴ خبر داد و اظهار کرد: از عصر امروز تا اواخر وقت چهارشنبه شاهد بارش باران همراه با تگرگ و وزش باد شدید لحظه‌ای در کل استان خواهیم بود که با رعدوبرق نیز همراه است.

وی با اشاره به کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها به خاطر بارندگی افزود: به همین دلیل رانندگان باید هنگام رانندگی در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری استان قزوین حداکثر احتیاط لازم و نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه شاهد آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهیم بود، اضافه کرد: مردم به ویژه گردشگران و مسافران باید از اتراق کردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی از احتمال وارد شدن خسارت به سازه‌های سبک و موقت خبر داد و تصریح کرد: نهادهای متولی و شهروندان باید نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغات شهری اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و خیزش گردوخاک محلی وجود دارد، گفت: باید تمهیدات لازم در بخش‌های کشاورزی، راهداری و خدمات شهری شهرداری‌ها پیش‌بینی و اجرایی شود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: مردم باید از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضاهای باز به ویژه در اماکن و نقاط مرتفع خودداری کنند.

نظر شما