شناسهٔ خبر: 67308839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان:

تحقق رشد ۱۰ درصدی صنعتی در زنجان نیازمند ۱۴ همت سرمایه گذاری است

زنجان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: امسال برای بخش صنعت استان رشد ۱۰ درصدی هدفگذاری شده که تحقق آن نیازمند جذب دست کم ۱۴ همت سرمایه گذاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید گلشنی منفرد روز شنبه در نشست خبری، افزود: سال گذشته با جذب ۱۹ همت سرمایه گذاری، هدف گذاری ۱۰.۹ درصدی رشد بخش صنعتی استان محقق شد.

وی با بیان اینکه توسعه و توازن اقتصادی در سطح استان، گسترش صنایع کم آب بر، توسعه صنایع مادر و ایجاد زنجیره تامین و تولید از اولویت های توسعه صنعتی در زنجان است، اظهار داشت: جذب سرمایه گذاری ها با در نظر گرفتن این اولویت ها دنبال می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان از جذب ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر دغدغه افزایش سرمایه گذاری، تنوع در سرمایه گذاری ها نیز برای ما مهم است و این موضوع هم مورد توجه قرار داد.

وی به تنوع بخشی در صادرات استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۳ قلم کالا به محصولات صادراتی استان اضافه و ۱۳ مقصد جدید نیز به مقاصد صادراتی محصولات استان افزوده شد.

گلشنی منفرد به چالش های حوزه معدن در استان اشاره کرد و گفت: ۲ سال گذشته از ۴۰۹ معدن ثبت شده در استان ۱۰۹ مورد از آنها فعال بود که در زمان حاضر تعداد معادن فعال به ۲۰۲ مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه اکتشاف در بخش معدن استان مغفول مانده بود، اظهار داشت: برای ۱۱ پهنه بزرگ شناسایی شده در استان پروانه اکتشاف صادر و تلاش کردیم از حضور شرکت های بزرگ در استان بهره بگیریم.

گلشنی منفرد در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در حوزه اصناف اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف برخی اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف استان که انتخابات آنها به تعویق افتاده بود، یکی از حرکت های مهم در استان بود.

یک تیرماه به عنوان روز اصناف و ۱۰ تیر به عنوان روز صنعت و معدن و این دهه به نام دهه تولید و تجارت نامگذاری شده است.

استان زنجان یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد.

نظر شما