شناسهٔ خبر: 67308829 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اعتراض مسجد اعظم پاریس به هجوم سیاسی و رسانه‌ای علیه اسلام

مسجد اعظم پاریس هجوم سیاسی و رسانه‌ای علیه اسلام را که در ماه‌های اخیر در فرانسه شدت گرفته است، به شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

اعتراض مسجد اعظم پاریس به هجوم سیاسی و رسانه‌ای علیه اسلام

به گزارش ایکنا به نقل از النهار، مسجد اعظم پاریس هجوم سیاسی و رسانه‌ای علیه اسلام را که در ماه‌های اخیر در فرانسه شدت گرفته است، به شدت محکوم کرد.

مسجد اعظم پاریس با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به اینکه در ایام انتخابات اخیر، هجوم رسانه‌ای و سیاسی به اسلام و مسلمانان به شدت نگران‌کننده شده است، تأکید کرد سیاستمداران و روزنامه‌نگاران به تحلیل سطحی از دستورات اسلام در موضوعات مختلف می‌پردازند.

بیانیه این مسجد افزود: سوءاستفاده نظام‌مند از اسلام در گفتمان سیاسی و غالباً منفی است و این امر نهادهای اسلامی را وادار می‌کند که در این بحث‌ها دخالت کنند.

از این‌رو، مسجد اعظم پاریس از رهبران سیاسی خواست تا با تمرکز بر حوزه‌های صلاحیت خود به این تعهد احترام بگذارند.

در بیانیه انتشار یافته تأکید شده است: در این دوران سخت که ارزش‌های انسانی جمهوری فرانسه در حال آزمایش است ترس و بی‌اعتمادی در بین شهروندان ما گسترده است. این وضعیت بر مسلمانان نیز تأثیر می‌گذارد، ما خواهان افزایش آگاهی از اسلام هستیم.

در ادامه بیانیه آمده است: تنها مشارکت فعال، به‌ویژه از طریق رأی دادن، باعث می‌شود صدای افراد شنیده شود. هر شهروندی این توانایی را دارد که در ساختن جامعه‌ای عادلانه‌تر و محترمانه‌تر مشارکت کند.

مسجد اعظم پاریس در پایان تأکید کرده است: ما خواهان احترام متقابل هستیم و از سیاستمداران می‌خواهیم از وسواس درباره اسلام و مسلمانان دست‌ بردارند و بر چالش‌های واقعی پیش روی جامعه متمرکز شوند.

انتهای پیام

نظر شما