شناسهٔ خبر: 67308826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف؛

قالیباف: تحریم‌ها کاغذپاره نیست، معضل است و حلش می‌کنم/ از امام یاد گرفتیم حرف مرد یکی نیست، دوتاست؛ هر وقت فهمید اشتباه کرده شجاعانه بپذیرد

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس و نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: غصه من این است که ما همه چیز داریم اما از بیرون و گاه حتی از دشمنان تقاضا می کنیم، من گفته ام که تحریم کاغذپاره نیست و راهی است که دشمن انتخاب کرده تا ما را از پا درآورد اما در بحث مذاکره من به این موضوع اشاره کردم که با مذاکره مخالف نیستم اما مذاکره یک روش مبارزه است و طرف مذاکره کننده صادق نیست و دشمن است.

صاحب‌خبر -

محمدباقر قالیباف گفت: امروز اتاق‌های اصناف، تعاون و بازرگانی هستند که باید بگویند ما چه کنیم، من می‌توانم دست و پای دولت را از اقتصاد جمع کنم و این کار را می‌کنم و در نهایت همه باید به مردم در جایگاه ذینفعان اصلی پاسخگو باشیم.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس و نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری امروز در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف گفت: پایان هفته، روز انتخابات است. یعنی روز تصمیم و تغییر و روزی که مردم به سرنوشت خود حاکم هستند و برای آینده خود تصمیم می گیرند و هیچ مسیری بهتر از انتخابات برای بهبود وضع کشور نیست که امروز در پیش روی ملت ایران قرار گرفته است. 

وی افزود: قانون یک کاغذ بیشتر نیست و این قوه مجریه است که باید قانون را به اجرا درآورد. 

قالیباف گفت: امروز مشارکت برای منافع ملی ما به اندازه مجاهدینی که است که در برابر دشمن در جبهه‌های جنگ می‌جنگیدند و بنابراین مشارکت در انتخاب درست است.  

وی تصریح کرد: اهمیت اقتصاد بر هیچ کس پوشیده نیست، بنگاه های خبری صهیونیستی دنیا لحظه ای را به تماشا گذاشتند که موشک های ایران از مسجد الاقصی عبور کردند و به مهم ترین مرکز نظامی آنها اصابت کردند و این مایه افتخار است. البته که ما قصد تجاوز به هیچ‌ کشوری نداریم اما آنجا که به ما تجاوز کنند پاسخ می دهیم اما این قدرت نظامی باید از توان اقتصادی هم برخوردار باشد و اقتصاد مهم ترین ابزار برای حفظ استقلال کشور است.  

قالیباف اظهار کرد: نمی شود که قدرت اقتصادی داشته باشیم اما قوت لایموت خود را از دیگران بگیریم و سفره های مردم خالی باشد. 

این نامزد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: من در جایگاه ریاست جمهور، اگر خدا بخواهد و مردم رای دهند،، حق ندارم به تنهایی تصمیم بگیرم؟ تصمیم سازی و تصمیم گیری دو امر متفاوتند و بدون خرد جمعی نباید تصمیم گرفت.  

وی اضافه کرد: ما صاحبان تجربه و علم را از تصمیمات کلان دور کرده‌ایم، به گفته امام مرد کسی نیست که بر تصمیم غلط پافشاری کند و باید جرات اصلاح اشتباه داشته باشد. 

قالیباف گفت: حکم از دو عنصر تشکیل شده، تشخیص علمی و تصمیم سیاسی. تصمیم سیاسی برای دولتمردان است و تشخیص کار درست بر عهده اصناف است و اتاق های تعاون، اصناف و بازرگانی صاحبان تشخیص هستند. 

وی افزود: همه می دانیم ارز نباید چندنرخی باشد و نمی‌توان چند نرخ را برای ارز به رسمیت شناخت، وقتی مالیات را از تورم می گیریم سفره مردم را کوچک می کنیم و وقتی از رشد اقتصادی حرف می زنیم باید تولید ناخالص داخلی را افزایش دهیم و از آن مالیات بگیریم.  

قالیباف اظهار کرد: امروز اتاق‌های اصناف تعاون و بازرگانی هستند که باید بگویند ما چه کنیم، من می توانم دست و پای دولت را از اقتصاد جمع کنم و این کار را می‌کنم  و در نهایت همه باید به مردم در جایگاه ذینفعان اصلی پاسخگو باشیم. 

وی بیان کرد: غصه من این است که ما همه چیز داریم اما از بیرون و گاه حتی از دشمنان تقاضا می کنیم، من گفته ام که تحریم کاغذپاره نیست و راهی است که دشمن انتخاب کرده تا ما را از پا درآورد اما در بحث مذاکره من به این موضوع اشاره کردم که با مذاکره مخالف نیستم اما مذاکره یک روش مبارزه است و طرف مذاکره کننده صادق نیست و دشمن است. 

قالیباف تصریح کرد: غصه اصلی ما تحریم نیست این است که امروز ۱۷.۵ درصد انرژی استحصالی را هدر می‌دهیم.

وی همچنین یادآور شد: من هیچ گاه نقش اصناف را در دفاع مقدس فراموش نمی کنم. امروز اقتصاد به تک تک اصناف نیاز دارد.

mp4
حجم ویدیو: 2.24M | مدت زمان ویدیو: 00:02:02
دانلود ویدیو

اخبار مرتبط

قالیباف: این‌که می‌گویند قانون اقدام راهبردی مانع رفع تحریم است اصلا درست نیست/ قانون راهبردی تکلیف همه را روشن کرد/ رفع تحریم‌ها را پیگیری می کنم

بهترین لحظات دومین مناظره انتخابات 1403 در تلویزیون با حضور پزشکیان، قالیباف، جلیلی، قاضی زاده هاشمی، زاکانی و پورمحمدی + گزارش تصویری

سخنگوی ستاد قالیباف: شایعات انصراف قالیباف صحت ندارد

ظریف پاسخ قالیباف را داد / مقام معظم رهبری مذاکره کنندگان را امین، غیور، صادق و شجاع دانستند

محمدباقر قالیباف لیست اموالش را اعلام کرد/ فرزندان قالیباف نامزد انتخابات 1403 کجا هستند؟ + فیلم

انتهای پیام

نظر شما