شناسهٔ خبر: 67308705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سهمیه ۱۵۰ میلیارد تومانی البرز برای پرداخت وام مشاغل خانگی

المیرا دادمهر (اگیر)

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان سهمیه اعتباری برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی البرز در نظر گرفته شده که پرداخت آن از ابتدای سال آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم شادمهر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار کرد: در حوزه مشاغل خانگی با پنج اداره کل همکار هستیم که شامل میراث فرهنگی، اداره کل صمت، جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و اداره کل ارشاد هستند.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی البرز در راه اندازی این مرکز نقش به سزایی داشته، اظهار کرد: طبق هدف گذاری انجام شده، با شروع به کار این مرکز ۵۲ هزار کسب و کار خانگی پالایش شدند که ماحصل آن به فعالیت چندین پیشران در حوزه فرش، کشاورزی، صنعت و ... منتج شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تسهیلاتی که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به متقاضیان حوزه مشاغل خانگی پرداخت کرده، توضیح داد: طی این مدت بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به چهار هزار نفر جامعه هدف پرداخت شده است.

وی توضیح داد: این تسهیلات به صورت مبالغ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بوده که ۸۰ درصد کسانی که موفق به دریافت آن شده‌اند، زنان سرپرست خانوار بوده‌اند.

شادمهر تصریح کرد: عمده ترین رشته در حوزه مشاغل خانگی فرش و پس از آن پوشاک و بعد از آن صنایع دست آفرین حوزه میراث فرهنگی است.

این مسئول اضافه کرد: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان سهمیه اعتباری برای پرداخت تسهیلات برای البرز در نظر گرفته شده که پرداخت آن از ابتدای سال آغاز شده است.

وی ابراز کرد: خوشبختانه سرعت صدور مجوز مشاغل خانگی در البرز به شدت بالا رفته و از سال ۴۰۰ مورد به حدود هزار مجوز رسیده است که این امر نقش به سزایی در تحقق شعار امسال خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما