شناسهٔ خبر: 67308607 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بابایی کارنامی:

اکسیژنِ تسهیلات به بسیاری از واحدهای تولیدی نرسد باید منتظر مرگ حتمی آنها باشیم

بابایی کارنامی: نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اقدامات وزارت اقتصاد در رابطه با مبحث سرمایه در گردش به تولید معنادار نیست به طوری که بسیاری از واحدهای تولیدی منتظر اکسیژنی به نام تسهیلات هستند. در غیر این صورت ما باید منتظر مرگ حتمی تولید در کشور باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی بابایی کارنامی در نشست علنی امروز (شنبه، ۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر اقتصاد در مورد حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی، گفت: متاسفانه اقدامات وزارت اقتصاد در رابطه با مبحث سرمایه در گردش به تولید معنادار نیست به طوری که بسیاری از واحدهای تولیدی منتظر اکسیژنی به نام تسهیلات هستند. در غیر این صورت ما باید منتظر مرگ حتمی تولید در کشور باشیم.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که تا پایان دولت سیزدهم و قبل از تشکیل دولت جدید برخی از مدیران بانک‌ها در حال تعدیل هستند که این امر با انتخاب مردم و نظر دکتر مخبر و بخشنامه‌های آن، منافات داشته که باید به جد به این بخش ورود پیدا کنید.

بابایی کارنامی در ادامه با اشاره به تبصره‌های ۱۸ و ۱۱ لایحه بودجه سالیانه تاکید کرد: متاسفانه در این تبصره‌ها گرایش دولت و بانک‌ها به سمت اشتغال خرد و خود اشتغالی است این در حالیست که امروز جوانان سرزمین ما منتظر عرضه اشتغال پایدار هستند و عملکرد بانک‌ها در این حوزه باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به انتصابات اعضای هیئت مدیره بانک‌ها بیان کرد: این انتصابات باید بر مدار شایسته سالاری انجام شود و وزیر اقتصاد در این بخش اتفاقات خوبی را رقم زد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی باعث عدم پرداخت تسهیلات به تولید و بخش کشاورزی شده است،جناب آقای خاندوزی بالاخره برخی طلب گندمکاران و کشاورزان به ویژه در استان‌های شمالی جدیست و از جنابعالی خواهش می‌کنم به این بخش ورود پیدا کنید.

وی تاکید کرد: همچنین مسئولیت اجتماعی بانک‌ها و اسپانسرینگ بانک‌ها با هدف تاسیس و تامین منابع مالی تیم‌های ورزشی کاملاً سیاسی و سلیقه‌ای است که باید در این بخش تجدید نظر صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی از بانک‌ها عددی را در اختیار افرادی قرار می‌دهند که این مسئله با عدالت ورزی دولت شهید رئیسی در منافات است.

وی با اشاره به شرایط بانک آینده تاکید کرد: بانک آینده همچنان رویکرد مطلوبی در اجرا ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما