شناسهٔ خبر: 67308572 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛

خدمات معلمان به دانش آموزان با نیازهای ویژه، جزء خالصانه ترین اعمال و مصداق عمل صالح است

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان به نقل از مرکز گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌اله الماسی در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش استان همدان، گفت: خدمتی که معلمان مدارس استثنایی به دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌نمایند، جزء خالصانه‌تری

صاحب‌خبر - به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان به نقل از مرکز گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌اله الماسی در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش استان همدان، گفت: خدمتی که معلمان مدارس استثنایی به دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌نمایند، جزء خالصانه‌ترین اعمال و مصداق بارز عمل صالح است که در آیات و روایات به آن اشاره شده است. الماسی ضمن تاکید بر اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که سندی راهبردی و عملیاتی به شمار می‌رود، افزود: طبق این اساسنامه و بر اساس اختیارات سازمان، اقدامات مهم و تاثیرگذاری بر ادامه روند تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه صورت گرفته است که تغییرات اساسی کتب آموزشی گروه‌های مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه مخصوصا گروه کم توان ذهنی و طیف اتیسم از جمله آن می‌باشد. وی اضافه کرد: کتب آموزشی تدوین شده برای این دانش آموزان باید عمل‌گرا باشد و این هدف در دیگر بخش‌های آموزش آنان نیز باید به کار بسته شود. الماسی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مفاد مهم اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید بر فعالیت‌های حوزه توانبخشی می‌باشد و این حوزه باید بر تمامی حوزه‌های دیگر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه ورود پیدا کند. معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم در راستای ارائه خدمات نوین آموزشی به دانش آموزان توان یاب، تامین نیروی انسانی و معلم مورد نیاز آنان از دانش آموختگان دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان می‌باشد که پس از گذراندن دوران تحصیل خود آماده ارائه خدمات مطلوب آموزشی به این گروه از دانش آموزان می‌باشند.

نظر شما