شناسهٔ خبر: 67308568 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت ۲۱ اسفند به عنوان روز تجلیل از خادمان آرامستان در تقویم مشاغل کشور

با پیگیری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ۲۱ اسفندماه به عنوان روز تجلیل از خادمان آرامستان برای درج در تقویم اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، تصویب شد.

صاحب‌خبر -

 آرامستان‌ها به عنوان یکی از پایدارترین فضا‌های شهری از عناصر کلیدی موثر در روابط انسان و شهر به شمار می‌رود و به دلیل تاثیر تالمات روحی بر بازماندگان متوفیان، تاثیر زیادی در کاهش بار روانی و مشکلات روحی شهروندان دارد و از طرفی حفظ شعائر اسلامی در آرامستان‌ها، پاکیزگی، ایمنی، ... مدیون خدمات کارکنان آرامستان‌ها به مردم است که در دوران شیوع کرونا در کشور شاهد از خود گذشتگی‌های این عزیزان در سراسر کشور بودیم.

سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به منظور تجلیل از زحمات کارکنان خدوم آرامستان‌ها و ارتقای منزلت اجتماعی و اهمیت یافتن جایگاه شغلی این عزیزان، تاکنون اقدامات مختلفی را انجام داده و در این راستا نیز مکاتبه‌ای با امضای وزیر کشور با شورای فرهنگ عمومی کشور مبنی بر نامگذاری ۲۱ اسفند ماه به عنوان روز خادمان آرامستان‌ها صورت گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، به موجب مصوبات جلسه ۸۲۰ شورای فرهنگ عمومی کشور که اخیراً برگزار شد، روز ۲۱ اسفندماه مصادف با اولین روز از دهه آخر سال که همزمان با حاضر شدن مردم بر سر اموات درروز‌های پایانی سال است، با عنوان روز خادمان آرامستان برای درج در تقویم اصناف، حرفه‌ها و مشاغل کشور از طرف شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب و از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این شورا ابلاغ شد.

 

نظر شما