شناسهٔ خبر: 67308557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه:

ایستگاه اطفای حریق «قوری‌قلعه» تجهیز می‌شود/ پیگیر احداث ایستگاه دیگری هستیم

زهرا مرادی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای تجهیز ایستگاه اطفای حریق قوری‌قلعه در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

انشاءالله کولانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سالهای گذشته در محدوده روستای قوری‌قلعه یک ایستگاه اطفای حریق احداث شده که پیگیر تجهیز این ایستگاه برای مدیریت به موقع حریق در منابع طبیعی استان در مواقع بحرانی هستیم.

کولانی اضافه کرد: با توجه به جنگلی بودن منطقه اورامانات و نیز صعب‌العبور بودن منطقه پیگیر احداث ایستگاه دوم اطفای حریق در منطقه اورامانات هستیم تا بتوانیم در صورت بروز حریق در منطقه، به موقع در جهت اطفای آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه برای دریافت اعتبارات لازم جهت تجهیز ایستگاه اطفای حریق قوری قلعه و نیز احداث ایستگاه دوم اطفای حریق در منطقه از سازمان منابع طبیعی کشور قول مساعد گرفته‌ایم، افزود: هم اکنون در مرحله انجام برآورد کارشناسی برای تعیین هزینه‌های تجهیز و احداث این ایستگاه هستیم.

کولانی با بیان اینکه هنوز محل احداث ایستگاه دوم اطفای حریق استان در منطقه اورامانات مشخص نشده، گفت: کارشناسان منابع طبیعی در حال تعیین مکان مناسب برای استقرار ایستگاه دوم اطفای حریق در منطقه اورامانات بر اساس فاکتورهای مختلف شامل دسترسی به منطقه، فاصله با ایستگاه دیگر و... هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه ایستگاه‌های اطفای حریق نقش تاثیرگذاری در اطفای زود هنگام آتش سوزی در منابع طبیعی دارند، ادامه داد: احداث این دو ایستگاه اطفای حریق می‌تواند گام مهمی در جهت مدیریت به موقع حریق در عرصه های منابع طبیعی استان به ویژه در منطقه اورامانات، با توجه به صعب العبور بودن منطقه باشد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌شده در راستای مقابله با آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان، تاکید کرد: کشیک‌های گشت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی در مناطق جنگلی و مراتع استان حضور داشته تا در صورت وقوع حریق در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به اطفای حریق اقدام کنند.

کولانی اشاره ای هم به موجودی استان از حیث برخورداری از دستگاه‌های دمنده برای اطفای حریق داشت و گفت: در استان کرمانشاه حدود ۷۰۰ دستگاه دمنده اطفای حریق داریم. البته به دنبال خرید دستگاه‌های دمنده بیشتر برای مدیریت حریق در مواقع بحرانی در استان هستیم.

کولانی در ادامه با بیان اینکه برای حفاظت از منابع طبیعی به مشارکت و همراهی هم مردم احتیاج داریم، تصریح کرد: باید فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در جامعه نهادینه شود.

کولانی حفاظت از منابع طبیعی را یک تکلیف شرعی و قانونی دانست و گفت: باید اقشار و گروه‌های مختلف مردم را نسبت به حفاظت از منابع طبیعی حساس کنیم تا همه خود را نگهبان منابع طبیعی بدانند، چون تنها در صورت پای کار بودن مردم به ویژه جوامع محلی می‌توانیم در حفاظت از منابع طبیعی موفق عمل کنیم.

انتهای پیام
 


 

نظر شما