شناسهٔ خبر: 67308409 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس انجمن شهربازی‌داران ایران در گفتگو با ایلنا خبر داد؛

بلاتکلیفی شهربازی‌داران در زمین‌های اجاره‌ای شهرداری

رئیس انجمن شهربازی‌داران ایران در گفتگو با ایلنا خبر داد؛ رئیس انجمن شهربازی‌داران ایران، گفت: در قرارداد یکساله اجاره شهربازی، هیچ امنیت شغلی وجود ندارد این موضوع باعث عدم نوآوری و ثبات شغلی شاغلین این صنف شده که شادی مردم را که یکی از مهم‌ترین مسائل در هر جامعه‌ای است را به خطر می‌اندازد.

صاحب‌خبر -

رضا مردانی، رئیس انجمن شهربازی‌داران ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه شهربازی‌ها اجاره‌ای هستند، گفت: زمین ها متعلق به شهرداری است، اما تمام سرمایه‌گذاری‌ها توسط شهربازی‌داران صورت می‌گیرد. مدت قراردادها با شهربازی‌داران کوتاه مدت است که این موضوع باعث عدم نوآوری و ثبات شغلی می‌شود.

وی افزود: در سال‌های پیش قراردادهای ده ساله بسته می‌شد که می‌توانستیم دستگاه‌های جدید را تولید و در شهربازی‌ها نصب کنیم اما در حال حاضر طولانی‌ترین مدت قرارداد یکساله است و تا سه سال امکان تمدید قرارداد با قیمت روز وجود دارد که باعث از بین رفتن امنیت شغلی خواهدشد. در نتیجه مردم از لوازم تکراری و قدیمی استفاده می‌کنند.

بلاتکلیفی شهربازی‌داران در زمین‌های اجاره‌ای

رئیس انجمن شهربازی‌داران ایران، گفت: سرمایه‌گذاران از فعالیت در بخش شهربازی فرار می‌کنند، حجم سرمایه‌گذاری در کوچکترین شهربازی با کمترین تعداد دستگاه که حدود ۱۰ تا ۱۲ عدد است، حداقل ۲۰ تا ۳۰ میلیارد مورد است اما فرد سرمایه‌گذار نمی‌داند سال آینده می‌تواند در همین شهربازی بماند یا نه؟ اگر زمین را تمدید قرارداد نکنند باید با این حجم سرمایه و دستگاه‌ها چه کند؟

مردانی ادامه داد: با شورای شهر و وزارت کشور مذاکره و نامه‌نگاری‌های مختلفی انجام شده اما تاکنون ترتیب اثری داده نشده است. ما درخواست داریم تا مدت اجاره‌‎ها ده ساله شود و مبلغ نیز طبق تورم افزایش پیدا کند.

اقدام به ایمنی سازی‌

رئیس انجمن شهربازی‌داران ایران، با اشاره به اینکه استانداردهای مورد نیاز به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: مسئول فنی آموزش‌های لازم را زیر نظر سازمان ملی استاندارد دیده و به صورت روزانه و بدون اغماض اگر او اجازه را صادر کند می‌توان از آن وسایل استفاده کرد.

مردانی در ادامه بیان کرد: شهربازی‌داران استانداردها را زیرنظر سازمان ملی استاندارد بررسی می‌کنند و از این نظر مدعی هستیم که با وسایل ساخت اروپایی رقابت می‌کنیم. هم‌چنین هر شخصی که از درب شهربازی وارد شود مشمول بیمه مسئولیت مدنی می‌شود.

وی اضافه کرد: شهربازی در سبدکالایی مردم در ته سبد قرار دارد، با اینکه در شرایط کنونی که فشارهای اقتصادی به خانواده‌ها وارد می‌شود خانواده‌ها به خصوص خانم‌ها احتیاج بسیار به شهربازی و تفریح دارند.

 

کاندیداهای ریاست جمهوری توجه ویژه به شهربازی ها داشته باشند

رئیس انجمن شهربازی‌داران ایران، گفت: در شرایطی که وضعیت جامعه مناسب و خوب نیست و با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری درخواست ما این است که نامزدهای ریاست جمهوری از مساله مهم شهربازی، نشاط و تفریح غافل نشوند.

مردانی افزود: در بسیاری از کشورها حتی یارانه به صنف شهربازی‌داران اختصاص یافته است، زیرا این نیاز مردم و تمام خانواده‌ها است به خصوص اینکه شهرداری در تمام محلات شهربازی‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای راه‌اندازی کرده تا در دسترس همه قرار داشته باشند و بتوانند استفاده کنند اما از آنطرف دست ما بسته شده و نمی‌توانیم آنطور که می‌خواهیم در این زمینه با آرامش در مورد ثبات شغلی، نوآوری در تولید و ساخت دستگاه‌های جدید داشته باشیم.

او ادامه داد: یک شهربازی منطقه‌ای حدود ۲۰ الی ۳۰ و فرامنطقه‌ای‌ها حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر را به اشتغال واداشته‌اند و شهربازی‌های بزرگ نیز مانند ارم نیز بالغ بر ۲۰۰ نفر پرسنل دارد؛ اما با این تعداد و حجم کار کماکان نتوانسته‌ایم تاکنون درخواست خود را مبنی بر تبدیل به اتحادیه شدن به گوش مسئولان برسانیم.

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما