شناسهٔ خبر: 67308327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش‌بینی وزش باد و تلاطم دریا در سواحل استان بوشهر

هواشناسی بوشهر پیش‌بینی کرد: از اواخر وقت امروز وزش باد‌های جنوبی آغاز می‌شود و تا پایان هفته سواحل و فراساحل استان به‌ویژه در مناطق شمالی و مرکزی متلاطم خواهد بود.

صاحب‌خبر -
پیش‌بینی وزش باد و تلاطم دریا در سواحل استان بوشهر
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت امروز تا بعدازظهر جمعه با وزش باد‌های جنوبی بر روی دریا، سواحل و فراساحل استان به‌ویژه در مناطق شمالی و مرکزی متلاطم خواهد بود. 
حسین مستانه افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود از اواخر وقت پنج‌شنبه و در روز جمعه با فعالیت سامانه ناپایدار جو در استان، وقوع بارش پراکنده باران در برخی نواحی شمالی و مرکزی استان مورد انتظار است.
وی آسمان استان را قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و فردا در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی کرد.
کارشناس هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت وزش باد بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از اواخر وقت امروز در فراساحل شمالی و مرکزی ۱۲ تا ۳۶ گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
وی اضافه کرد: ارتفاع موج دریا هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از اواخر وقت امروز در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ و در فراساحل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
مستانه گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۲۰ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۳۰، جزر دوم ساعت ۱۱:۲۰ و مد دوم ساعت ۱۹:۰۰ خواهد بود.

نظر شما