شناسهٔ خبر: 67308279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خبر داد

آغاز احداث تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه در نیمه نخست سال جاری

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به انعقاد قرارداد تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه تا یک ماه آینده گفت: طراحی فاز دوم این پروژه به اتمام رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، عباس حلوایی‌زاده ظهر امروز _ شنبه دوم تیر_ در مراسم دومین گام از افتتاح ۱۹۸ پروژه شهری شهرداری قم که با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: دومین مرحله از بهره برداری پروژه‌های سال جدید به مناسبت دهه مبارک ولایت در حال برگزاری است.

وی افزود: شاید عنوان کردن این تعداد پروژه به نظر ساده بیاید، اما اجرای این تعداد طرح شهری از حیث طراحی، انعقاد قرارداد، اجرای فرایند عمرانی و تأمین اعتبار کار بسیار دشواری است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به همکاری تمام بخش‌های شهرداری قم برای اجرای پروژه‌های عمرانی خاطرنشان کرد: هزینه‌ها و زحمات زیادی لازم است تا یک پروژه عمرانی به بهره‌برداری برسد.

حلوایی‌زاده با اشاره به پروژه‌های عمرانی سال جاری، تاکید کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار حافظ با ریل راه‌آهن از جمله اقداماتی است که انجام خواهد شد؛ این تقاطع به صورت روگذر در حلقه ترافیکی فردوسی قرار دارد.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار کبیری و محله شهر قائم عنوان کرد: به دلیل ترافیک سنگین این محدوده و برقراری ارتباطات اجتماعی در سطح محله شهر قائم، این پروژه با هزینه ۳۸۳ میلیارد تومانی اجرایی خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به احداث سایت تمرین آتش‌نشانی قم، تاکید کرد: طرح خط انتقال آب‌های سطحی در بلوار محتشم کاشانی و کمربندی امام علی (ع) از دیگر پروژه‌های عمرانی در حوزه زیرساخت‌های مدیریت بحران است.

وی با اشاره به افتتاح فاز پنجم عمار یاسر و بلوار جعفر طیار، ادامه داد: این پروژه قدمتی نزدیک به ۵۰ سال داشت که در ابتدای سال جاری به بهره‌برداری رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه حجم تملکات و تأسیسات این پروژه به قدری زیاد بود که آغاز آن جسارت زیادی می‌خواست، ادامه داد: طول کل پروژه حدود ۱۹۰۰ متر است که شامل ۹۰۰ متر تونل، ۳۵۰ متر مسیر دسترسی به تونل و ۷۰۰ متر بلوار می‌شود.

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه پروژه فاز پنجم عمار یاسر و بلوار جعفر طیار در آینده نزدیک تداوم دارد و تا ریل و میدان سپاه ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در این پروژه ۲۵۰۰ تن میلگرد مصرف شده و ۵۵۰۰ بتن‌ریزی در کنار ۱۲۰ هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های اجرایی این پروژه، گفت: محدودیت‌های زمان اجرا بسیار زیاد بود و امکان انسداد مسیر در خیابان معلم را نداشتیم که کار فنی در این پروژه را بسیار دشوار می‌کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اضافه کرد: وجود چاه‌های جذبی متعدد در این منطقه خاکبرداری را در بسیاری مواقع به لجن‌برداری تبدیل کرده بود و جابه‌جایی تأسیسات شهری از جمله برق، گاز و مخابرات هزینه و زمان زیادی نیاز داشت.

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه در طول اجرای این پروژه برای آن ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی صرف شده است، گفت: هزینه‌های تملک این طرح در طول سال‌های گذشته اعداد بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به طراحی تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه، افزود: ماه آینده انعقاد قرارداد این پروژه برای اتصال محور عمار یاسر به بلوار شهید اخلاقی و بلوار جمهوری انجام خواهد شد.

نظر شما