شناسهٔ خبر: 67308241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون دادگستری بوشهر: ۷۰ هزار میلیارد ریال کالای متروکه به فروش رفت

بوشهر - ایرنا- معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و متروکه در انبارهای گمرکات و بنادر استان یکی از مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به بوشهر بود که با پیگیری دستگاه قضایی تاکنون ۷۰ هزار میلیارد ریال آن تعیین تکلیف و به حساب خزانه واریز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا " حجت‌الاسلام حسن  اردکانی " روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: با تحقق مطالبات ۲۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات عوارض آلایندگی استان بوشهر، بزودی ۲۰ هزار میلیارد ریال آن به خزانه برای پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.‌

وی افزود: ۱۹۰ هزار میلیارد ریال دیگر آن تا سه ماه آینده به حساب خزانه واریز می‌شود که لازم است شهرداران و دهیاران از راه صحیح قانونی آن را هزینه کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: این اعتبارات ۱۰ برابر اعتبارات عمرانی استان بوشهر در سال گذشته است .

اردکانی بیان کرد: تخصیص اعتبارات عوارض آلایندگی تحول مهم و شگرف در حوزه‌های عمران شهری و روستایی استان بوشهر ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: شرکت گاز استان بوشهر، ۹۱ همت از شرکت‌های پتروشیمی بابت گاز مصرفی طلبکار بود که در راستای حقوق عامه دستگاه قضایی استان بوشهر ورود و تاکنون ۴۰ همت( هزار میلیارد تومان) آن به خزانه واریز و مابقی بر اساس برنامه زمانبندی واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید

دستورالعمل جدید " ته لنجی " در استان بوشهر اجرایی شد

لنج های بوشهری برای حمل کالاهای ته‌لنجی دل به دریا می‌زنند

نحوه رفع مشکل واردات کالای ته‌لنجی از زبان رییس کل دادگستری بوشهر

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: حل مشکل ته لنجی و کالای همراه ملوان یکی از مطالبات مهم مردم این استان است که دستگاه قضایی استان برای تحقق این مطالبه مردمی تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه معیشت بیشتر مردم ساحل‌نشین استان بوشهر از طریق دریا و دریانوردی محقق می‌شود چالش رفع مشکلات ته لنجی در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفته است.

اردکانی بیان کرد: با اقدامات مهم انجام شده و پیگیری های فراوان دستگاه قضایی استان، موضوع سفر لنح‌های تجاری از طریق بنادر مختلف استان و ترخیص کالای ته لنجی انجام شده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضا احیای حقوق عامه و حقوق شهروندی است که تاکنون مجموعه دستگاه قضا اقدامات مهمی در تحقق مطالبات مردم انجام داده است.

نظر شما