شناسهٔ خبر: 67308218 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به کوشش انتشارات کتابستان؛

کتاب «هادی» به چاپ چهارم رسید

چاپ چهارم کتاب «هادی» به قلم محمدرضا هوری به کوشش انتشارات کتابستان، به کتابفروشی‌ها رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، داستان کتاب «هادی» در سه محور اصلی جریان پیدا می‌کند. یک محور اهتمام مُنتَصَر، ولیعهد متوکل در برخورد با امام معصوم و دیگر علویان است که با شیوه زیرکانه و آرام پدرش در برخورد با علویان به‌خصوص امام هادی (ع) مخالف است. او درصدد است به صورت کوبنده‌تری با آن بزرگوار مقابله کند. بخش دیگر کتاب، قصه مبارزه منتصر با برادرش است که درصدد اثبات خود به دستگاه عباسی جهت ارتقای موقعیت و مقام خویش است و طرف دیگر این رمان، قصه عاشقی ولیعهد با کنیز پدر است که او را به سر دوراهی عجیبی قرار می‌دهد. داستان در این سه جهت اصلی، ماجرایی خواندنی را رقم می‌زند.

در این کتاب مخاطب با بخش وسیعی از محیط اجتماعی و زندگی امام هادی (ع) آشنا می‌شود. وجود خلفای ظالم عباسی مانند متوکل و ولیعهد او در روش‌های متضاد علوی‌زدایی، نشان‌دهنده موقعیت حساس امام دهم (ع) و این قصه در آن زمان است.

در معرفی این کتاب از سوی ناشر آمده است: «هادی قصه جوانی است از تبار بنی‌عباس که احساس می‌کند پدرش، خلیفه، تمام داروندار و حیثیت عباسی را دودستی تقدیم دشمن دیرینه‌شان کرده است. ماجرا از آنجا شروع می‌شود که امام شیعیان به سامرا، پایتخت خلافت عباسی احضار شده است؛ دعوتی که در لباس تکریم و دوستی ولی در باطن رصد رقیب و مبارزه‌ای مخفی است. جوان خام و عجول داستان که خود را ناجی سلسله عباسی می‌داند وارد شطرنج قدرت شده و گرفتار ماجراهایی می‌شود که سرانجام خوشی برایش ندارد؛ تختی که او برای بقایش وارد این ماجرای پُرخطر شده مدعیان جدید و جدی پیدا کرده است. تنها انگیزه‌ای که او را سرپا نگه می‌دارد عشق رباب است؛ کنیزی که توانسته دل پدر و پسر را یک جا برباید. «هادی» رمانی تاریخی در صدر اسلام است که شما را بیشتر با اتفاقات اجتماعی سیاسی قرن سوم و شهر سامرا آشنا می‌کند.»

این رمان که برای چهارمین‌بار از سوی انتشارات کتابستان منتشر شده، برگزیده جایزه بین‌المللی کتاب سال رضوی شده است.

«زندگی‌کردن با مردم این دنیا همچون دویدن در گله اسب است تا زمانی که می‌تازی با تو می‌تازند، زمین که خوردی آن‌هایی که جلوتر بودند هرگز برای تو به عقب باز نمی‌گردند و آن‌هایی که عقب بودند به داغ روزهایی که می‌تاختی تو را لگدمال خواهند کرد!».

انتشارات کتابستان، چاپ چهارم کتاب «هادی» به قلم محمدرضا هوری را در ۲۸۸ صفحه و به بهای ۲۳۰ هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما