شناسهٔ خبر: 67308064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

منظور:

امروز ۳۰ هزار میلیارد طرح حوزه سلامت در کشور به بهره‌برداری رسید

شقایق ابراهیمی

رئیس سازمان برنامه و بودجه ارزش طرح‌های سلامت که امروز به صورت همزمان در کشور افتتاح شد را ۳۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

داوود منظور دوم تیرماه در آیین افتتاح طرح های حوزه سلامت استان مرکزی اظهار کرد: امروز روز بزرگی است چرا که قرار بود طرح های حوزه سلامت استان مرکزی توسط شهید جمهور افتتاح شود و روز سختی است چراکه این طرح ها در غیاب ایشان به بهره‌برداری رسید ولی قطعا روح پاک ایشان شاهد و ناظر بر این اقدامات خواهد بود.

وی افزود: در استان های کشور در دولت سیزدهم خدمات بهداشت و درمان ارتقای مناسب و درخوری داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در استان مرکزی بالغ بر ۴۸ پروژه به بهره‌برداری رسید، گفت: در مجموع،  ۶۷۸ پروژه در حوزه بهداشت و درمان در سطح کشور به بهره برداری رسید.

منظور اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه در کنار بخش های دولت تلاش کرد که طرح های نیمه تمام سنواتی که از دهه های گذشته مانده بود به اتمام برسد که بیمارستان ولیعصر اراک یکی از این طرح ها بود که مطالعات آن از سال ۸۳ و عملیات اجرایی آن سال ۸۷ آغاز شد. این پروژه در ابتدای دولت سیزدهم ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و اگر قرار بود طبق روال عادی و تزریق اعتبارات به منوال گذشته، پیش برود باید سال ۱۴۳۰ به بهره برداری می رسید.

وی با بیان اینکه امروز ۷۵۰ تخت بیمارستانی در اراک به ظرفیت های درمانی و  بهداشتی استان مرکزی اضافه شد، گفت: تعداد کل تخت های بیمارستانی اراک تاکنون ۱۴۵۰ تخت بود که امروز ۵۰ درصد به این تعداد تخت اضافه شد.

منظور، ارزش طرح هایی که امروز در کشور افتتاح شد را ۳۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سرانه بیمارستانی کشور قبلا ۲.۴ درصد بود و امروز به ۲.۸ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: امروز سطح خدمات بهداشت و درمان کشور به سطح کشورهای پیشرفته نزدیک شده و به لحاظ ارائه خدمات جزو کشورهای خوب محسوب می شویم. در شاخص توسعه انسانی، کشور ما در دنیا رتبه ۷۰ را به خود اختصاص داده که وضعیت خوبی است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دولت ها تغییر می کنند اما سیاست های نظام ثابت است. سیاست نظام سیاست امید به آینده و پیام نظام، عزت، اقتدار و خدمت گذاری به مردم است و اگر هر شرایطی در کشور اتقاق بیفتد مسیر نظام جمهوری اسلامی با قدرت ادامه پیدا خواهد.

انتهای پیام

نظر شما