شناسهٔ خبر: 67307855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پیشی گرفتن رقیب نتانیاهو از او در نظرسنجی‌ها

تسنیم

شرکت کنندگان در نظرسنجی ای اعلام کرد که نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل را از نتانیاهو برای تصدی نخست وزیری مناسبت‌تر می‌بینند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی ۱۲ رژیم اسرائیل گزارش داد که بر اساس نظرسنجی‌ای که اخیرا انجام شده، برای اولین بار نفتالی بنت، نخست وزر سابق رژیم اسرائیل از نخست وزیر فعلی این رژیم پیشی گرفته و او حائز آرای بیشتری نسبت به نتانیاهو است.

بر اساس این نظرسنجی که امروز شنبه منتشر شده، ۲۸ درصد در مقابل ۳۶ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی در پاسخ به اینکه مناسب ترین فرد برای نخست وزیری کیست، به نتانیاهو رأی داده‌اند و برای اولین بار رقیب خود جلو زده است.

بنت پیش از نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل بود که با افزایش اختلافات بین ائتلاف آن‌ها، رقابت را در انتخابات گذشته واگذار کرد. بنت جزو مخالفین سیاست‌های نخست وزیر فعلی رژیم اسرائیل از جمله نحوه جنگ در غزه است.

او اخیرا در گفت‌وگو با شبکه «العربیه» با ادعای اینکه رژیم اسرائیل قصد ندارد غزه را به حاکمیت خود درآورد، گفته بود: «نمی‌خواهیم بعد از پایان جنگ بر غزه حکومت کنیم و نابودی جنبش حماس در غزه و کرانه باختری، هدف اصلی است».

نخست وزیر سابق اسرائیل پیشتر اقدام به افشای حملات ادعایی این رژیم علیه منافع ایران کرده بود که نتانیاهو به شدت با این اظهارات او مخالفت کرده و او را بی‌مسئول دانسته بود. عملکرد رژیم اسرائیل طی نزدیک به یک سال و با آغاز عملیات طوفان الاقصی مورد انتقاد شدید حامیان و مخالفان نتانیاهو قرار گرفته و او تحت فشار قرار دارد.

نظر شما