شناسهٔ خبر: 67307803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰ صادرکننده برتر استان همدان تجلیل شدند

همدان- ایرنا- ۱۰ صادرکننده برتر استان همدان در گروه کالایی، صنایع معدنی، تبدیلی کشاورزی، شیمیایی و سیمان روز شنبه در آیینی با حضور استاندار همدان و جمعی از مسئولان تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز شنبه در محل اتاق بازرگانی و صنایع معادن و کشاورزی استان همدان برگزار شد، بازرگانان، تجار ، صادرکنندگان و تولید کنندگان استان حضور داشتند.

در این آیین از صادر کنندگان برتر استان شامل صنایع غذایی سحر، شرکت شیشه همدان، شرکت سیمان هگمتان، شرکت صنایع سیمان نهاوند، معادن سرمک، رزپالایش غرب، شرکت صنایع شیمیایی فراپل جم، پایا بسپار آریا، نوین بسپاره سازه آروین و تولیدی پنیر و خامه ملایر است.

محصولات صادراتی برتر استان در گروه کالایی صنایع تبدیلی کمپوت و کنسرو، محصولات معدنی غیرفلزی و فرآوری شده، سیمان و کلینکر، مواد معدنی، محصولات شوینده، مواد و محصولات آرایشی و بهداشتی، رنگ و رزین و چسب، و مصنوعات پلیمری قرار دارند.

۵۰ میلیون و ۲۵۲ هزار دلار کالا، سال گذشته از گمرک استان همدان به ۱۸ کشور خارجی صادر شد.

وزن کالاهای صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالاها و ارزش صادراتی استان نیست.

نظر شما