شناسهٔ خبر: 67307799 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۸۲ درصد بیماران بستری در ICU بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان بهبود می‌یابند

رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان گفت: مراقبت‌های فوق تخصصی و امکانات و تجهیزات پیشرفته موجود در بخش‌های مراقبت‌های ویژه سبب شده تا بیش از ۸۲ درصد بیماران بستری در ICU‌های این بیمارستان با بهبودی از بیمارستان مرخص شوند.

صاحب‌خبر -

فریبا کوشا  اظهار کرد: کادر مجرب و آموزش دیده پرستاری و پزشکان فوق تخصص مراقبت‌های ویژه مقیم در بخش ICU این بیمارستان، به صورت شبانه روزی مراقب تغییرات شرایط بیمار هستند و همگام با یکدیگر برای بهبود حال بیمار تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: مراقبت‌های پزشکی و پرستاری در سطوح پیشگیری، تشخیصی و درمانی و بازتوانی مطابق با آخرین یافته‌های علمی و استاندارد‌ها در تمام ساعات شبانه روز در بخش مراقبت‌های ویژه خاتم الانبیاء (ص) ارائه می‌شود.

رئیس بیمارستان خاتم الانبیا زاهدان با بیان اینکه در سه ماه اول سالجاری ۴۲۱ بیمار در این بخش پذیرش شدند گفت: ۳۸۵ نفر از این بیماران با پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

وی گفت: در این بخش بیماران پس از اعمال جراحی‌های مختلف از قبیل خونریزی‌های مغزی، تروما‌های قفسه سینه و جراحی‌های بزرگ شکم، اندام‌ها و همچنین بیمارانی که نیازمند مراقبت‌های ویژه و کنترل دقیق عضو‌های حیاتی دارند و شوک‌های سپتیک، بستری و تحت درمان قرار می‌گیرند.

دکتر کوشا افزود: برخی از امکانات مهم بخش Icu این مرکز شامل دستگاه سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی پرتابل، دستگاه تصویربردای پرتابل، دستگاه همو دیالیز و crrt، دستگاه همودینامیک مانیتورینگ غیر تهاجمی، دستگاه برونکوسکوپ و ویدیو لانگوسکوپ، است.

نظر شما