شناسهٔ خبر: 67307686 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نقاشی که بعد از ۱۵سال راهی حراجی می‌شود

مهسا خان‌محمدی

یکی از تابلوهای نقاشی «دیوید هاکنی»‌ پس از اینکه ۱۵ سال در مجموعه‌های خصوصی نگهداری شد، به مزایده گذاشته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، یک نقاشی با مدادرنگی و مداد شمعی اثر «دیوید هاکنی» که حدود ۱۵ سال در مجموعه‌های خصوصی نگهداری شده است، هفته آینده در حراجی «چیسویک»‌ لندن به نمایش گذاشته خواهد شد.

نقاشی «نمایی از هتل میرامار، سانتا مونیکا»(۱۹۷۰) که قیمت آن ۲۰۰،۰۰۰ تا ۳۰۰،۰۰۰ پوند (حدود ۲۵۵،۰۰۰ تا ۳۸۰،۰۰۰ دلار) تخمین زده می‌شود، گل سرسبد آثار هنری است که در حراج آثار هنری مدرن بریتانیایی و ایرلندی در ۲۵ ژوئن به مزایده گذاشته خواهد شد.

«آرت‌نت»‌ نوشت،‌ رکورد گران‌ترین نقاشی روی کاغذ اثر «هاکنی»، سال گذشته در حراجی «ساتبیز»‌ نیویورک سال گذشته و زمانی ثبت شد که نقاشی «نقاشی استخر و حوله»(۱۹۷۱) به قیمت ۳.۱ میلیون دلار فروخته شد. این درحالی است که ارزش این نقاشی ۱.۵ میلیون دلار برآورد شده بود.

فروشنده کنونی «نمایی از هتل میرامار، سانتا مونیکا» که ساکن بریتانیا است،‌ این نقاشی را در سال ۲۰۰۹ از پدرش به ارث برده است،‌ که احتمالا آن را از یک گالری در نیویورک خریداری کرده بود.

نقاشی که بعد از ۱۵سال راهی حراجی می‌شود

«هاکنی» اقامت در هتل‌های لوکس را پس از موفقیت در برگزارش نخستین نمایشگاه انفرادی که در سال ۱۹۶۳ برگزار شد،‌ آغاز کرد و بعد از مدتی این هتل‌ها به موضوع رایج نقاشی‌های او تبدیل شدند.

«هاکنی»‌ این نقاشی را در اوج دوران فعالیت هنری خود خلق کرده است؛‌ او در سالی که این نقاشی را خلق کرد در سن ۳۲ سالگی یک نمایشگاه بزرگ در گالری «وایتچپل» لندن را نیز برگزار کرده بود. این نقاشی فقط یکبار در سال ۱۹۷۴ به نمایش گذاشته شد.

نقاشی «پرتره یک هنرمند» اثر «دیوید هاکنی» در سال ۲۰۱۸ در حراجی کریستیز به قیمت ۹۰.۳ میلیون دلار فروخته شد و در آن زمان «هاکنی» را به گران‌ترین هنرمند زنده جهان تبدیل کرد.

انتهای پیام

نظر شما