شناسهٔ خبر: 67307668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه ایجاد شبکه فیبر نوری در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تنها ۲۰ درصد از شبکه فیبر نوری اجرا شده بود که اکنون به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، عیسی زارع‌پور ظهر امروز _شنبه دوم تیر_ در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: طرح فیبر نوری در دولت شهید رئیسی آغاز شده است و می‌تواند در حوزه‌های مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری و اقتصادی اثربخش باشد.

وی افزود: سرعت اینترنت ای‌دی‌اس‌ال با اجرای این طرح ده‌ها برابر می‌شود و از ۱۶ مگابایت بر ثانیه به ۹۵۰ مگابایت بر ثانیه خواهد رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه تولید محتوا می‌تواند از موارد منجر به رشد اقتصادی باشد، خاطرنشان کرد: سرعت دانلود و آپلود با این اینترنت افزایش پیدا می‌کند و اثر مناسبی در اقتصاد خواهد داشت.

زارع‌پور اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تنها ۲۰ درصد از شبکه فیبر نوری اجرا شده بود که اکنون به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد نیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی شهید رئیسی گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی در کشور و خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: راه شهید جمهور باید ادامه داشته باشد و فعالیت‌ها با همین سرعت و به صورت جهادی ادامه پیدا کند.

نظر شما