شناسهٔ خبر: 67307391 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

حل آلودگی هوا و ترافیک؛ دو خواسته تهرانی ها از رئیس جمهور آینده

صاحب‌خبر -

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک تهران، دو خواسته تهرانی ها از رئیس جمهور آینده است.

حل آلودگی هوا و ترافیک؛ دو خواسته تهرانی ها از رئیس جمهور آینده
تین نیوز

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک تهران، دو خواسته تهرانی ها از رئیس جمهور آینده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ناصر امانی با اشاره به نقش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو ضمن گرامیداشت نام و یاد رئیس جمهور شهید، گفت: حتما مشارکت مردمی در این دوره انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چرا که حادثه غیرقابل پیش بینی شهادت رئیس جمهور اتفاق افتاده، بگونه ای که بعد از دهه ۶۰ این بار دوم است که به علت شهادت رییس جمهور مجبور هستیم انتخابات ریاست جمهوری را در فرصت کوتاهی برگزار کنیم و با توجه به اینکه مجلس نیز به تازگی کار خود را آغاز کرده، به همین دلیل حضور مردم در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی می تواند موجب قدرت، قوت و تأمین کننده منافع ملی باشد، اظهار کرد: لذا از همه هموطنان به ویژه مردم شهر تهران درخواست دارم که حضور گسترده ای در روز هشتم تیرماه در پای صندوق های رأی داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران گفت: انتظار ما از ریاست جمهور آینده اولویت دادن به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است که حتما باید در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت باشد، بگونه ای که با برنامه های کوتاه مدت مردم به سرعت تغییرات اقتصادی را متوجه شوند و کمی از بار تورم و گرانی که بر دوش مردم است؛ کاسته شود و با طرح های دراز مدت نیز با برنامه های تحقق پذیر، گرانی را مهار کند که باید برای حل این مشکلات برنامه مشخص و قابل اجرا داشته باشد.

امانی با بیان اینکه مردم از وعده های تکراری که بعدا یا فراموش شده یا اجرا نشده و یا ناقص اجرا شدند واقعا خسته شدند و باید به مردم قول های قابل اجرا بدهند، تأکید کرد: ما با جوانان تحصیل کرده بیکار مواجه هستیم که این افراد در آستانه ازدواج هستند اما کار عملی برای آنها، آنطور که باید انجام نشده و یا بازنشستگان، فرهنگیان و... را در جامعه داریم که برای حل مشکلاتشان در انتظار اقدام عملی هستند.

وی ادامه داد: به نظر من اولین اولویت رئیس جمهور آینده باید حل مسائل و مشکلات اقتصادی باشد و بعد از آن گشایش در سیاست خارجی باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران در مورد اولویت های رئیس جمهور آینده در شهر تهران نیز با بیان اینکه ما انتظار ویژه تری از رئیس جمهور برای بهبود کیفیت زندگی در تهران داریم، چرا که تهران ویترین کشور است، افزود: شهر تهران از مشکلات متعددی رنج می برد؛ اما دو مشکل عمده آلودگی هوا و ترافیک را دارد که اگر حل شود گام بزرگ برداشته می شود و باید رئیس جمهور آینده به مدیریت شهری برای حل این دو مشکل کمک کند و مدیران شهری به تنهایی قادر به حل این دو مشکل نیستند.

امانی با اشاره به لزوم اجرای قانون هوای پاک با تأکید بر اینکه در قانون هوای پاک حدود ۱۹ سازمان دخیل هستند که عمدتا دولتی هستند، یادآور شد: در گذشته اراده ای برای اجرای این قانون وجود نداشته و از رئیس جمهور آینده می خواهم که با اقتدار و یک برنامه بلندمدت این قانون را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه دغدغه بعدی مردم تهران، حل مشکل ترافیک است، گفت: این در حالی است که مشکل ترافیک جز با توسعه حمل و نقل امکان و تأمین منابع توسعه حمل و نقل عمومی جز و همراهی دولت امکان پذیر نیست و دولت می بایست در این زمینه نیز کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما