شناسهٔ خبر: 67307309 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اختصاصی تابناک/

اختصاصی تابناک/ بازی نظرسازی‌هایِ اطرافیان جلیلی!/ عملیات ناشیانه روی خروجی پرس تی وی

از ابتدای شروع کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، انتشار نظرسنجی های مختلف، کورانی از تحلیل ‌ها و توقعات را در میان نامزدها و طرفداران آنها ایجاد کرده است که با حواشی همراه شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش تابناک، در میان موسسات نظرسنجی مهم کشور می‌توان به مجموعه هایی چون "دانشگاه تهران"، "مجموعه نظرسنجی یکی از دستگاه‌های امنیتی"، "نظرسنجی یکی از مجموعه های ستاد کل نیروهای مسلح"، "ایسپا"، "مرکز تحقیقات صداوسیما"، "متا" و ... اشاره کرد.
 
آمارهای سعید جلیلی اشتباه هستند
تقریبا می‌توان گفت که مطالب منتشر شده در نظرسنجی های "دانشگاه تهران"، "یک دستگاه امنیتی"، " یک محموعه نظامی" و "متا" شبیه به‌هم می‌باشد و با تفاوت درصدی، "پزشکیان"، "قالیباف" و "جلیلی" رتبه‌های اول تا سوم را دارند. شاید کشفِ علتِ تفاوت نظرسنجی مجموعه "ایسپا" و "صداوسیما" نیز خیلی سخت نباشد! مدیر مجموعه ایسپا در دولت مرحوم رییسی تغییر کرده و مدیرجدید آن بنا بر گفته افراد نزدیک به قالیباف هم اکنون در ستاد جلیلی مشغول به فعالیت هستند.
 
مجموعه نظرسنجی صداوسیما هم در آخرین نسخه انتشار آن، خروجی‌ای شبیه به دیگر نظرسنجی ها داشته و به ترتیب پزشکیان، قالیباف و جلیلی بودند که پس از انتشار این آمار، سایت رجانیوز (به مدیر مسئولیِ برادر داماد مرحوم رییسی) آماری متفاوت به‌نفع سعید جلیلی را منتشر نمود که بلافاصله خود صداوسیما نیز آن را تکذیب کرد! بر فرض تفاوت آمار نظرسنجی صداوسیما با دیگر مجموعه های نظرسنجی نیز می‌توان حدس زد که مدیریت وحید جلیلی بر سازمان ساختمانِ جام جم نیز علتِ قابلِ تاملِ تفاوت نتایج نظرسنجی این مجموعه با نتایج دیگر باشد چون بر فرض ادعای رجانیوز، سعید جلیلی (برادر وحیدی جلیلی و دوست نزدیک جبلی) گزینه اول است! از دیشب نیز با یک عملیات ناشیانه، نتایج غیررسمیِ مدنظر ستاد جلیلی بر روی خروجی "پرس تی وی" (رسانه مورد علاقه جبلی) قرار گرفت که نشان می‌داد سعید جلیلی در راس محبوبیت در کشور قرار دارد!
 
ماجرا زمانی جالب می‌شود که گذشته را مرور کنیم و ببینیم در زمان ریاست جبلی در معاونت برون مرزی، پرس تی وی با انتشار اخبار جهت‌دار علیه مذاکرات، روند آن را در انتهای دولت روحانی دچار اشکال جدی کرد! بازی نظرسازی انتخاباتی برای هر کسی نفع داشته باشد قطعا نفعی برای سعید جلیلی نخواهد داشت زیرا روایتی کانالیزه از میزان رای‌ به او خواهد داد و توهمِ در راس‌بودن، به تصمیمات آتی وی لطمه جدی خواهد زد!

نظر شما