شناسهٔ خبر: 67307305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خسارت ۴۹۰ میلیارد ریالی باران به راه‌های مراوه‌تپه

گنبدکاووس- ایرنا- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراوه‌تپه گفت: بارش شدید باران شامگاه ۳۱ خردادماه جاری ۴۹۰ میلیارد ریالی به جاده‌های ارتباطی این شهرستان مرزی خسارت زد.

صاحب‌خبر -

عظیم میثاقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: براثر بارش شدید و رگباری باران ۱۸ دستگاه پل مقیاس کوچک در جاده‌های ارتباطی مراوه‌تپه دچار آسیب شد که ۱۲ دستگاه آن در جاده مراوه‌تپه- «بسطام دره و دادلی غزنین» قرار داشت.

وی بابیان اینکه در جاده مراوه‌تپه- «قازانقایه و گوگ دره» هم پنج دستگاه پل دچار آسیب شدند، افزود: یک دستگاه پل هم در راه «شلمی» حوالی روستای «اسلام آباد» این شهرستان دچار آسیب شده است.

میثاقی اضافه کرد: آب‌شستگی شانه راه، تخریب آسفالت و برخی ابنیه‌ها از دیگر خسارات بارش شدید و رگباری باران شامگاه ۳۱ خردادماه امسال در مراوه‌تپه بوده است.

به گفته وی، هم اکنون راه‌های ارتباطی مراوه‌تپه باز بود و تردد در آن درحال انجام است.

خسارت ۴۹۰ میلیارد ریالی باران به راه‌های مراوه‌تپه تخریب بخشی از آسفالت جاده دادلی غزنین مراوه‌تپه براثر بارش شدید باران

تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار دولت سیزدهم به حوزه راه‌های مراوه‌تپه

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مراوه‌تپه همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی، گفت: در سه سال فعالیت دولت سیزدهم با هدف ارتقای ایمنی جاده‌ه، افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه‌های ارتباطی این شهرستان مرزی اختصاص یافت.

میثاقی افزود: با اعتبارات تخصیصی دولت سیزدهم ۱۸ روستای مراوه‌تپه از جاده مناسب برخوردار شدند و در مجموع ۵۰ کیلومتر از جاده این روستاها روکش آسفالت شد.

وی اضافه کرد: از محل اعتبارات تخصیصی دولت جاده مسیر «بسطام دره به داغدانلیجه» و «دولت اورلان به شاخلی» در مجموع به طول ۵.۵ کیلومتر اعتبار با ۱۸۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه با جمعیت تقریبی ۶۷ هزار نفر، ۶۵۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که ۲۵۰ کیلومتر آن کوهستانی است.

نظر شما