شناسهٔ خبر: 67307270 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

زخمی شدن ۵ فلسطینی در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری

مریم مینایی

منابع خبری از یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به تعدادی از مناطق شمالی و جنوبی کرانه باختری و زخمی شدن ۲ شهروند فلسطینی در اثنای این یورش‌ها خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نظامیان رژیم اشغالگر صبح امروز (شنبه) به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند و شهرک‌نشینان صهیونیست نیز به فلسطینیان و دارایی‌های آنها هجوم بردند.

خبرنگار شبکه خبری المیادین تایید کرد که نیروهای رژیم اشغالگر به منطقه شرقی نابلس واقع در شمال کرانه باختری و اردوگاه «العین» در غرب این شهر یورش بردند و درپی آن درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و صهیونیست‌ها رخ داد.

خبرنگار المیادین همچنین اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی به محله «شویکة» در طولکرم واقع در شمال کرانه باختری و شهرک «بیت أمر» در شمال الخلیل در جنوب کرانه باختری یورش بردند.

در همین رابطه، هلال احمر فلسطین از زخمی شدن ۲ تن به ضرب گلوله نیروهای رژیم اشغالگر در اثنای یورششان به شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری و انتقال آنها به بیمارستان خبر دادند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به روستاهای «شقبا» و «بدرس» در غرب رام‌الله و همچنین منطقه «المنشار» در شهرک «عزون» واقع در شرق «قلقیلیة» یورش بردند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند گروه‌هایی از شهرک‌نشینان به اراضی فلسطینی در شهرک «قراوة بنی حسان» در نزدیکی «سلفیت» یورش بردند.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که «محمود حسن عبدالرحمان زید» (۲۸ ساله) و «ایهاب عبدالکریم موسی ابو حامد» (۲۹ ساله) به ضرب گلوله اشغالگران در قلقیلیة به شهادت رسیدند.

نیروهای ارتش رژیم اشغالگر پیشتر به سمت خودرویی در مرکز قلقیلیة که ۲ جوان فلسطینی در آن حضور داشتند تیراندازی کردند و درنتیجه آن هر دوی آنها به شهادت رسیدند و اشغالگران مانع ورود کادر درمان و شهروندان به مکان حادثه شدند.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، با شهادت این ۲ تن تعداد شهدای کرانه باختری از هفتم اکتبر به ۵۵۲ تن رسیده است که در میان آنها ۱۳۵ کودک وجود دارد.

از سوی دیگر، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که کادر این نهاد به سه تن که به ضرب گلوله جنگی اشغالگران در منطقه «الجابریات» واقع در شهر «جنین» زخمی شده بودند، رسیدگی کرده و آنها را به بیمارستان منتقل کردند.

در همین رابطه، تیپ گردان‌های القدس در شهر جنین اعلام کرد که نیروهای این گردان گروه ویژه‌ای از ارتش رژیم اشغالگر را در محله «الجابریات» در شهر جنین شناسایی کرده و با آنها وارد درگیری شدند.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره نیز اعلام کرد که نیروهای رژیم اشغالگر اقدام به بازداشت سه شهروند فلسطینی در محله الجابریات پس از محاصره منزلشان کردند.

همزمان با تجاوزات نیروهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از حدود ۹ ماه پیش ادامه دارد، اشغالگران کمپین بازداشت و یورش‌های روزانه خود به مناطق مختلف کرانه باختری را تشدید کرده‌اند. در همین راستا، وزارت بهداشت فلسطین از بازداشت صدها فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون خبر داده است.

پیشتر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد تلفات تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه که از هفت اکتبر تاکنون ادامه دارد، به ۳۷ هزار و ۳۴۷ شهید و ۸۵ هزار و ۳۷۲ زخمی رسیده است.

از هفتم اکتبر که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه به وجود آمده است.

انتهای پیام

نظر شما