شناسهٔ خبر: 67307253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گلستان:

انتخابات هشتم تیر، استمرار حماسه بدرقه میلیونی شهدای خدمت است

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان با بیان اینکه حماسه بدرقه میلیونی شهدای خدمت نشانه سپاسگزاری مردم از شهید رئیسی بود، گفت: انتخابات هشتم تیر، استمرار بدرقه این شهدا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: همواره انتخابات‌های ایران در دنیا بی‌نظیر است و کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند مشارکت آنها چنگی به دل نمی‌زند اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخاسته از توده‌های مردم است و مردم ایران همیشه مشارکت‌ حداکثری را به ثبت رساندند.

وی با اشاره به شرایط پیچیده ایران از لحاظ بین‌المللی، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات بهترین راه برای حفظ منافع کشور و زمینه‌ساز امنیت و اقتدار کشور است.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه دیپلماسی فعال و عزتمند شهید رئیسی باید تثبیت شود، افزود: اقدامات بزرگی در دولت شهید رئیسی انجام شد که مقام معظم رهبری فرمودند از این اقدامات مهم باید تمجید کرد.

زنگانه با تاکید بر اینکه ملت ایران آگاه و باهوش هستند و ارزیابی ما حضور خوب، مناسب و قابل قبول از لحاظ نرخ مشارکت است، بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انتظار ما انتخاب رییس جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی امام و انقلاب است و امیدوارم راه پرشتاب شهید رئیسی همچنان تداوم یابد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمت بهترین دعوت برای افزایش مشارکت در انتخابات است، گفت: «شهید جمهور» بهترین حامی مردم‌یاری و مردم‌باوری به ویژه در استان گلستان بود.

استاندار گلستان با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مردم را تحت تاثیر هیچ اتفاقی حتی شهادت رئیس جمهور قرار ندادیم، افزود: هر روز در شهرهای کوچک، روستاها و شهرستان‌ها حضور دارم تا امید و ایمان در مردم تقویت و مشارکت در انتخابات محقق شود.

زنگانه نشست با نخبگان و مردم را بهترین اقدام برای دعوت به مشارکت در انتخابات است، یادآور شد: اینکه برخی به دنبال زدن برچسب کم‌کاری به ما و دیگر مسوولان برای افزایش نرخ مشارکت در انتخابات هستند نهایت بی‌انصافی است.

وی اضافه کرد: همچنین قرارگاه جهاد تبیین با مشارکت بسیج با قدرت و قوت در حال فعالیت است و یکی از اقدامات این قرارگاه در شرایط فعلی، افزایش مشارکت در انتخابات و تبیین معیارهای فرد اصلح است.

استاندار گلستان از آغاز نشست‌های خبری با حضور روسای ستادهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از فردا در استان گلستان خبر داد.

زنگانه با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی بن‌بستی وجود ندارد، گفت: انتظار می‌رود در انتخابات اخلاق حاکم باشد، ستادهای نامزدها و اعضای فعال ستادها رعایت حریم اخلاق در فضای مجازی و حقیقی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بدگویی، تهمت، لجن‌پراکنی به پیشرفت کشور و استان گلستان کمکی نمی‌کند، تصریح کرد: صحنه انتخابات باید تبلور عزت و حماسه و مبتنی بر رعایت قانون و اخلاق باشد و در همین راستا به طرفداران نامزدها و ستادها نیز اعلام می‌کنیم فرمایشات مقام معظم رهبری را برای رعایت حرمت ملت ایران مورد توجه قرار دهند.

انتخابات هشتم تیر، استمرار حماسه بدرقه میلیونی شهدای خدمت است

استاندار گلستان با بیان اینکه دولت سیزدهم تنها دولتی بود که لیست منتسب به انتخابات برای مجلس شورای اسلامی ارائه نکرد و همین رویه انتخابات سالم، رقابتی و با مشارکت بالا در گلستان رقم زد، گفت: این مهم از تاکیدات شهید رئیسی بود و ما به عنوان سربازان ایشان به این مهم التزام داشتیم.

زنگانه متذکر شد: مجری انتخابات هستیم و دخالتی له یا علیه هیچ یک از نامزدها نداریم، دولت وامدار هیچ جریان و لیستی نیست.

وی با بیان اینکه استان گلستان در انتخابات گذشته رتبه سوم نرخ مشارکت را در کشور کسب کرد، یادآور شد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تمامی شعب انتخابیه از ابتدای زمان رأی‌گیری آماده بودند، همچنین تمامی شعب اخذ رای صورتجلسه آنلاین پایان رای‌گیری داشتند که شایسته تقدیر است.

استاندار گلستان با بیان اینکه گلستانی‌های بابصیرت در انتخابات پیش‌رو نیز نرخ بالای مشارکت را به ثبت می‌رسانند، گفت: در انتخابات به جایگاه قومیت‌ها در هیات‌های اجرایی و نظارت به خوبی توجه شده که در همین راستا ۳۹ درصد از اعضا از ترکمن‌ها و هفت درصد از قوم بلوچ و سیستانی هستند.

به گفته زنگانه؛ ۹۶ درصد رای‌دهندگان گلستان در انتخابات گذشته با شناسنامه و کارت ملی پای صندوق رای حاضر شدند.

نظر شما