شناسهٔ خبر: 67307177 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت خبر داد

اضافه شدن ۱۰ هزار تخت به خوابگاه‌های دانشجویی در دولت سیزدهم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در دولت سیزدهم ۱۰ هزار تخت به تخت‌های خوابگاهی دانشجویی وزارت بهداشت اضافه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عباس شیراوژن شامگاه گذشته در نشست با مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: شهید رییسی قداست را به مفهوم دولت و دولتمردان برگرداند، شاید سال‌هایی بود که دولت اسلامی فقط یک آرمان و کلمه بر روی کاغذ بود، ایشان این افتخار را برگرداند و آبرویی شدند برای همه ما که مسؤولیتی در این مجموعه داشتیم، افتخار می‌کنیم، بخشی از وظایف دولت شهید سیزدهم را بر عهده داشتیم.

وی افزود: وزارت بهداشت دولت سیزدهم در فضای منفی وضعیت سلامت مردم را تحویل گرفت و مدام اخبار و تصاویری از بیمارستان‌ها و مشکلات بیماران کرونایی می‌دیدیم که واکسن با تعدا ناچیز تزریق می‌شد در این شرایط شهید رییسی مذاکرات را برای دریافت واکسن انجام داد و با پیگیری‌های مجموعه دیپلماسی کشور و وزارت بهداشت تعدا زیادی واکسن وارد کشور شد و بعد از چند ماه توزیع واکسن و حرکت جهادی حوزه سلامت، بخش عمده مردم واکسن دریافت کردند و بیماری کرونا کنترل شد.

شیراوژن با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه دانشجویی وزارت بهداشت طی سه سال گذشته تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۱۰ هزار تخت به تخت‌های خوابگاه‌های دانشجویی اضافه شد و در همین مدت به ۸۰۰ تخت خوابگاه‌های متاهلی حداقل ۳۷۰ تخت اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه سالن‌های غذاخوری ۵ درصد به ظرفیت سلف‌های غذاخوری و ۱۹ درصد به متراژ سالن‌های ورزشی اضاف شده است، خاطرنشان کرد: در بحث مسائل حوزه فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم اعتباری برای خوابگاه‌های متاهلی در نظر گرفته شده و در این بخش تفاهم نامه ۱۵ میلیارد تومانی امضا شد که طی هفته‌های آتی به حساب دانشگاه واریز می‌شود تا این پروژه به پایان برسد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در راستای تکمیل سالن‌های ورزشی و بروز رسانی بخشی از خوابگاه‌های دانشجویی بودجه ۲ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که به حساب دانشگاه‌های کشور واریز می‌شود و پیگیر تخصیص اعتبار در بقیه بخش‌های فرهنگی و دانشجویی نیز هستیم.

شیراوژن عنوان داشت: در بحث سفر‌های زیارتی و اردو‌ها برای دانشکده‌های اقماری و دانشکده‌های مناطق محروم و شهرستان‌ها سال گذشته حدود ۴ هزارو ۵۰۰ دانشجوی دختر از دانشکد‌های اقماری در اردو‌های دانشجویی شرکت کردند و امسال هم در خدمت ۸ هزار دانشجوی دختر در مشهد مقدس هستیم که زیارت اولی هستند و یا در ۱۰ سال گذشته به زیارت مشهد مقدس مشرف نشده اند و همچنین حدود ۵ هزار دانشجوی پسر در این اردو‌ها شرکت خواهند کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در حوزه بهداشت و درمان یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در دولت سیزدهم توجه خاص به مناطق محروم و کمتر برخورداری است که ممکن است در برخی دولت‌ها کمتر به ان رسیدگی شده باشد.

رونمایی از یادمان شهید گمنام دانشگاه، بازدید از پروژه‌های خوابگاه متأهلی، مسجد امام هادی (ع) و دیدار با دانشجویان خوابگاه شاهد از جمله برنامه‌های معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت بود.

نظر شما