شناسهٔ خبر: 67306815 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شکست رکورد افت تولید نفت لیبی پس از اعتصاب کارگران

منابع خبری می‌گویند: ارتش لیبی برای تامین امنیت بندر نفتی آمده و کارگران معترض اعتصابی رفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، کارگران بخش تولید خطوط نفت لیبی روز چهارشنبه اعلام کردند: کارگران اعتصابی معترض میادین نفتی لیبی سایت‌های تولیدی را ترک کردند و عملیات عادی کار در در دو میدان نفتی با پایان اعتصاب این کارگران دوباره شروع شده است. 

منابع دولتی می‌گویند لیبی برای حفظ سطح تولید ثابت نفت خود تلاش کرده تا مانند سال گذشته، اعتراضات کارگران موجب کاهش ناگهانی تولید نشود، اما رکود تولید امسال از سال گذشته به دلیل مشارکت بیشتر کارگران معترض بیشتر بوده است.

این دو میدان نفتی لیبی بارها به دلیل اعتصابات و مشکلات فنی دیگر تعطیل شده است و حدود شش هفته در آغاز سال اصلاً فعالیت نمی‌کرد. آخرین مرحله قطع شدن تولید از سه روز پیش با اعتصاب کارگران نفت شروع شده و به سرعت برطرف شده است. 

یک مهندس که در منطقه نفتی زیتونه لیبی اظهار کرده است: «پمپاژ نفت از سر گرفته می‌شود و صادرات به زودی آغاز می‌شود. ارتش برای تامین امنیت بندر نفتی آمده و معترضان اعتصابی رفته‌اند.» 

رجب صحنه، ناظر شرکت لیبیایی مرصع الحریقه، گفت: عملیات صادراتی نفت بزودی آغاز می‌شود. ما با خواسته‌های کارگران معترض مواجه شدیم و طی مذاکراتی مسئله حل شد. کارگران به وضعیت حقوق دریافتی خود و عدم افزایش آن معترض بودند.

یک منبع ارشد صنعتی هم گفت: آخرین اختلالات در تولید نفت باعث شده است که تولید نفت لیبی به ۱ میلیون بشکه در روز کاهش یابد؛ رویدادی که از زمان انقلاب و جنگ داخلی لیبی در سال ۲۰۱۱ نیز بی‌سابقه است زیرا در آن زمان هم بیش از ۱.۶ میلیون بشکه در روز نفت در کشتی‌ها و لوله‌ها پمپاژ می‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما