شناسهٔ خبر: 67306540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شکسته شدن رکورد مصرف برق در استان کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از مردم خواست باتوجه روند افزایشی دما در مصرف برق بیشتر صرفه جویی کنند.

صاحب‌خبر -


شکسته شدن رکورد مصرف برق در استان کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، محمد مرادی افزود :  مهمترین عاملی که باعث افزایش بار کنونی برق و رشد مصرف ۱۵ درصدی آن شده استفاده از وسایل سرمایشی است که در این راستا استفاده از کولر‌های گازی با توجه به مصرف بالای آن توصیه نمی‌شود.

مرادی بااشاره به اینکه استفاده از کولر‌های گازی علاوه بر مصرف بالای برق باعث صدور قبوض نجومی و بالاتر از دو میلیون تومان برای مشترکان می‌شود خاطرنشان کرد: بهتر است در این شرایط از کولر‌های آبی با نصب سایه بان استفاده شود . 
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود نیمی از مصرف برق استان در بخش سرمایش و وسایل پر مصرف استفاده می‌شود که این افزایش به پیک بار مصرف فشار وارد می‌کند که در این راستا باید با کاهش و مدیریت مصرف باعث کاهش فشار به شبکه و در نتیجه آن عدم قطعی برق بخش خانگی شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: ساعت اوج مصرف از ۱۲ تا ۱۸ و همچنین از ساعت ۲۰ تا ۲۳ می‌باشد که به استانی‌های عزیز توصیه می‌شود در این ساعات حداکثر رعایت را در مصرف برق داشته باشند.

مرادی در رابطه با پویش با انرژی نیز گفت: امیدواریم تمامی مشترکین عزیز از طریق پیامک‌های ارسالی از این پویش استفاده کنند و امتیازات خود را افزایش داده و جوایز ارزنده‌ای از جمله خودرو و لوازم خانگی دریافت کنند.
در سال جاری پاداش‌های خوبی برای هم استانی‌هادر نظر گرفته شده ، به طوری که هر مشترکی که یک کیلووات ساعت کاهش نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته باشد تا ۲ هزار تومان یعنی بیست برابر قیمت تامین برق پرداخت می‌شود.

نظر شما