شناسهٔ خبر: 67306505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خاکسپاری پیکر کوهنورد چایپاره ای

پیکر بی جان اکبر خلیلوئی کوهنورد جان باخته در کوه آرارات کشورترکیه ،در زادگاهش آرام گرفت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  پیکر بی جان اکبر خلیلوئی کوهنورد جان باخته کشورمان در کوه آرارات کشور ترکیه عصر دیروز وارد کشور شد و امروز   با حضور اهالی روستای مارقشه زادگاه وی و ورزشکاران و اعضای هیئت‌های کوهنوردی شهرستان‌های شمال استان تشیع و به خاک سپرده شد.

مرحوح اکبر خلیلوئی کوهنورد چایپاره‌ای جمعه گذشته به همراه یک تیم سه نفره عازم فتح قله ۵۱۳۷ متری آرارات در کشور ترکیه شده بود که پس از فتح این قله وبه اهتزازدر آوردن  پرچم کشورمان، در مسیر برگشت در ارتفاع ۴ هزار متری د چار حادثه شد  و در اثر ریزش بهمن و سقوط به دره عمیق جان خود را از دست داد.

اکیپ امدادگران کوهستان کشور ترکیه روز بعد برای پایین آوردن جنازه این کوهنورد اعزام شده بودند، اما بدلیل سقوط دوباره بهمن دو نفر از امدادگران ترکیه نیز دچار حادثه و مصدومیت شدند و عملیات ناتمام ماند.

سرکنسول کشورمان دو روز پیش با استاندار دوغو بایزد دیدار و در مورد نحوه انتقال پیکر این کوهنورد به بحث و تبادل نظر پرداخت.

روز گذشته اکیپ دیگری از کشور ترکیه عازم قله آرارات شدند و در شرایط سخت توانستند پیکر این کوهنورد را به پایین قله انتقال دهند که پس از تشریفات قانونی دیشب پیکر اکبر خلیلونی تحویل مقامات کشورمان در مرز بازرگان شد.

 
مرحوم اکبر خلیلوئی کوهنورد ۳۵ ساله چایپاره‌ای از ۵ سال پیش ورزش کوهنوردی را بصورت حرفه‌ای آغاز کرده بود و صعود به قلل دماوند - سهند و سبلان و اورین را در کارنامه خود داشت و این اولین صعود خارج از کشور این کوهنورد بود.

این کوهنورد از کارکنان گمرک بازرگان بود و یک دختر ۵ ساله دارد.

 

خاکسپاری پیکر کوهنورد چایپاره ای خاکسپاری پیکر کوهنورد چایپاره ای خاکسپاری پیکر کوهنورد چایپاره ای خاکسپاری پیکر کوهنورد چایپاره ای خاکسپاری پیکر کوهنورد چایپاره ای خاکسپاری پیکر کوهنورد چایپاره ای خاکسپاری پیکر کوهنورد چایپاره ای خاکسپاری پیکر کوهنورد چایپاره ای

نظر شما