شناسهٔ خبر: 67306464 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

قرار ساعت ۱۷

مناظره ها صراحت ندارند/ رئیسی موفق ترین بود / دهه تعارض ها برنگردد/ قالیباف شایسته ترین نامزد انقلابی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی (زادهٔ ۲۵ اسفند ۱۳۴۱) روحانی و سیاستمدار اصول‌گرای ایرانی است که نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هفتم، هشتم و یازدهم بوده‌است؛ همچنین ایشان داوطلب ثبت‌نام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بوده که احراز صلاحیت کسب نکرده است.

صاحب‌خبر -

رئیسی موفق ترین رئیس جمهور از 1368 بود / قالیباف شایسته ترین نامزد انقلابی است

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی نماینده تبریز در مجلس یازدهم در گفتگو با تابناک در خصوص انتخابات و حاشیه‌های آن، گفت: رویکرد همه افراد جریان انقلابی باید رویکرد همگرایی باشد با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات تا یک رئیس جمهور شایسته انتخاب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی (زادهٔ ۲۵ اسفند ۱۳۴۱) روحانی و سیاستمدار اصول‌گرای ایرانی است که نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هفتم، هشتم و یازدهم بوده‌است؛ همچنین ایشان داوطلب ثبت‌نام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بوده که احراز صلاحیت کسب نکرده است.

متن انتخاباتی این گفت‌وگو را در زیر بخوانید و تماشا کنید:

 

شما در نامه کنارهگیری از انتخابات،  گفتید که جبهه انقلاب نیروهای شایسته زیادی دارد،   اگر الان بخواهید از نامزدی شایسته در جبهه انقلاب حمایت کنید، کدام را نام میبرید؟

میرتاج‌الدینی: در حال حاضر ۵ نفر از نیروهای جبهه انقلاب به عنوان نامزد انتخاباتی حضور دارند که گفت‌وگو و مناظرات را نیز شروع کردند و هر کدام از این افراد اگر تا انتهای رقابت بمانند و در نظرسنجی‌‌ها پیشتاز شوند برای ما هم قابل قبول است.

همه افراد شایسته هستند لکن در انتخاب فرد برای ریاست جمهوری ما باید به دنبال فرد قوی‌تر،  صالح‌تر و شایسته‌تر برویم . من در مجموع این‌ افراد، کسی را قوی‌تر میدانم؛ با‌توجه به شناختی که از ایشان دارم و در مجلس شورای اسلامی چهار سال به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی بودند و  با ایشان کار کردم؛ گذشته‌شان را مطالعه کردم با مسؤلیت ‌های اجرایی گسترده‌تری که داشتند؛ بنده آقای محمد باقر قالیباف را انتخاب کرد.


بعضی‌ها می گویند پزشکیان احمدی نژاد اصلاحات است؟ موافقید؟

میرتاج‌الدینی: شخصیت‌های ویژگی خاص خود را دارند خیلی نمی‌شود با هم مقایسه کرد. تنها تفاوت ما با  پزشکیان  در گرایش سیاسی است که ایشان در جریان اصلاحات و بنده در جبهه اصولگرایان و نیروهای انقلاب هستم؛ از نظر ذائقه سیاسی و گرایش سیاسی با هم تفاوت داریم.

تعداد بازدید : 79
<div id="video-display-embed-code_1834861" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1243969/1834861?width=700&height=400"></script></div>

قوی ترین و موفق ترین رییس جمهوری که از سال ۱۳۶۸ تا الان  انتخاب شده است،‌ از نظر شما کیست؟

میرتاج‌الدینی: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است.

بهترین راهکار رسیدن به نامزد واحد و اجماع نیروهای انقلاب را چه می دانید؟

میرتاج‌الدینی: اول رویکرد همه افراد جریان انقلابی و اصول‌گرا باید رویکرد همگرایی باشد با هدف بالا آمدن مشارکت مردم در انتخابات تا یک رئیس جمهور شایسته انتخاب شود. دوم  نظرسنجی‌‌های معتبر علمی و قابل اعتماد باید مبنای کار باشد. نکته بعدی به داوری بزرگان جریان انقلاب نیز اعتماد کنیم و احترام گذاریم در یک بررسی منطقی نامزد انتخابی را انتخاب کنیم لکن اقبال و انتخاب مردم هر چه که باشد به آن احترام بگذاریم.

 

پیش‌بینی شما از فضای انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری چگونه است؟ و مشارکت را از نظر شخص خود چند درصد حدس می‌زنید؟

میرتاج‌الدینی: در حال حاضر نظر سنجی‌ها حدود ۵۰ درصد نشان می‌دهد اگر شور انتخاباتی در هفته آتی بیشتر شود قطعا مشارکت نیز افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

 

رقابت انتخاباتی را بین کدام نامزدها شما می‌بینید؟

میرتاج‌الدینی: جریان‌های سیاسی که وجود دارند در جمع جریان نیروهای انقلابی قالیباف و جلیلی جلوتر هستند و یک رقابت درون گروهی دارند اما بیرون جریان انقلابی بین پزشکیان و همین ۲ فرد جریان انقلابی رقابت وجود دارد.

 

پیروز این میدان رقابت انتخاباتی از نظر شخص شماکدام نامزد است؟

میرتاج‌الدینی: ما نمی‌توانیم بگوییم ولی خواسته ما این است که دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تداوم داشته باشد؛ جریان انقلابی پیروز شود و ما دوباره به دوره دهه نود برنگردیم؛ دهه‌ای که دوره مطلوبی برای کشور ما نبود. تعارض بین دولت و حاکمیت؛ بسیاری از مشکلاتی که الان در کشور داریم میراث همان دوران است. آرزو داریم که دوباره تکرار نشود آیت‌الله شهید رئیسی دولت انقلابی و خدوم از خود به مردم نشان داد و ما تکرار رجایی را در گام دوم انقلاب مشاهده کردیم، آرزو داریم جریان خدمت صادقانه، خالصانه، بدون تنش و حاشیه در دولت  حداقل در یک دوره هشت ساله تداوم داشته باشد.

ثمره دولت خدمتگزار، دولت مردم و انقلابی که مردم بیشتر این خدمات را ببینند. در دولت دوازدهم ما مسائلی را مشاهده کردیم که نتیجه نداد؛ می‌گفتند که ما زبان دنیا را بهتر می‌دانیم اما از این ارتباطات گشایشی برای کشور نشد با روی کار آمدن دولت آقای رئیسی روابط کشور ما  با عربستان درست شد، روابط با برخی کشورها در حال انجام است مانند مصر و بحرین در حقیقت روابط ما با همسایه‌ها تقویت شد در حالیکه در گذشته اینگونه نبود حتی روابط کشور با دنیا نیز خیلی بهتر شد، بعد شهادت آیت‌الله رئیسی و یارانشان احترامی که دنیا به جمهوری اسلامی ایران داشت احترامی بود که در گذشته اصلا اتفاق نیفتاده بود.

چندین کشور همچون کشور بزرگ هندوستان عزای عمومی در کشور خود اعلام کرد؛ اعلام سکوت‌هایی در مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل شما این را در نظر بگیرید دولت قبل اگر  روابط با دنیارا واقعا بلد بودند بریکس آن زمان هم بود چرا نتوانستند عضویت در بریکس را داشته باشند؟ همین‌طور عضویت در پیمان شانگهای را داشته باشند این‌ها اگر زبان ارتباط با دولتها را بلد بودند چرا نتوانستند نفت کشور را بفروشند، خود آقای روحانی گفتند؛ این را از زبان آیت‌الله شهید رئیسی چند بار از خودشان شنیدم که در جلسات سران آقای روحانی میگفت که هر کس بتواند دویست هزار بشکه نفت بیشتر بفروشد من او را وزیر نفت می‌کنم در حال حاضر فروش نفت کشور سه برابر شده است. پس این موضوعات توانایی نیروهای انقلابی را نشان می‌دهد و ما انتظار داریم که این خط دولت شهید رئیسی در دولت آینده ادامه پیدا کند و نامزدهای ریاست‌جمهوری جریان انقلابی این وعده را دادند  که هر کدام انتخاب شدند این مسیر را با ابتکارات جدید در حوزه‌های اقتصادی با راه‌حل‌های قوی‌تر و بیشتر  برای حل مسائل کشور اقدام کنند.

 

پیوست صحبت قبل شما اگر جای آقای روحانی بودید چه کاری را انجام می‌دادید و کدام کار را انجام نمی‌دادید؟

میرتاج‌الدینی: من جای آقای روحانی نیستم؛ ولی اگر مسؤلیتی برایم باشد ابتکارات و ایده‌های خود را دنبال می‌کنم.

 

تعارض بین دولت و حکومت در دولت تدبیر امید بیشتر بود یا آقای احمدی‌‌نژاد؟

میرتاج‌الدینی: هر ۲ احمدی‌نژاد در دوره دوم این تعارض را بیشتر کرد زمان روحانی که این تعارض از اول بود.

 

اولین کلمه‌ای که با شنیدن این اسامی  به ذهن شما خطور می‌کند را برایمان بیان کنید!

محمد باقر قالیباف

میرتاج‌الدینی: مرد عمل و مدیر توانمند

علیرضا زاکانی

میرتاج‌الدینی:فرد انقلابی و تلاشگر

سعید جلیلی

شخصیت ارزشمند و برنامه‌ریز

سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی

فردی نجيب و دارای برنامه

مسعود پزشکیان

میرتاج‌الدینی: شخصیتی دارای فن بیان خوب

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی

میرتاج‌الدینی: دارای سوابق گذشته و تجربیات زیاد در عرصه‌های مختلف

 

از نظر شما مناظره اول نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری چگونه بود؟

میرتاج‌الدینی: من با بعضی از افراد که صحبت کردم و خودم هم مناظره را مشاهده کردم، برای همه انتظار بیشتر از این مناظره بود که هیجان و شور بیشتری داشته باشد و در بحث موضوعات اقتصادی ملموس‌تر از این می‌توانستند  صحبت کنند بیشتر تئوری و نظری صحبت می‌کردند. من اگر آنجا بودم نکاتی را عنوان می‌کردم؛ در توضیح برنامه هفتم باید سریع‌تر می‌گفتند که چرا برنامه‌های پنج ساله قبلی نشد که  بیشتر از ۳۰ درصد تحقق پیدا کند آیا واقعا می‌توانند این برنامه را بالاتر از ۴۰ درصد و ۵۰ درصد اجرا کنند این نکته را من ندیدم کسی شفاف بیان کند که ما تا منابع برنامه را تامین نکنیم قادر نخواهیم بود که  ۳۰ و ۴۰ درصد بیشتر این برنامه را اجرا کنیم، همچنین برای کسری بودجه راهکار عملی کسی مسایلی را عنوان می‌کرد، برای کنترل تورم نظرات علمی و اقتصادی را می‌گفتند اما اینکه چگونه مشکل تورم را کنترل می‌کند راهکار ملموسی نمی‌گفتند همچنین مشکل خودرو را یک نفر صریح باید بیان می‌کرد چرا واردات خودرو شکل نگرفت چون رئیس جمهور خیلی توانایی دارد جایگاه و مقامش خیلی اختیارات دارد می‌توانست بگوید من واقعا مساله خورو را حل میکنم و به این شکل حل میکنم درب واردات خودرو را باز می‌کنم طوری عمل میکنم که نیاز به ارز بانک مرکزی نداشته باشیم رئیس جمهور می‌تواند این مسائل را قشنگ بگوید و عمل هم کند. بعضی از اینها نیاز به قانون هم ندارد ما در گذشته قانون منع واردات خودرو را نداشتیم دولت‌ها خودشان این  مسیر را بستند و به این مشکل رسیدیم نهایتا در مجلس تصویب کردیم که دولت‌ واردات خودرو را انجام دهد. ما قانون نداشتیم که واردات خودرو انجام ندهیم ولی از بس دولت‌ها انجام نمی‌دادند مجلس ورود پیدا کرد که دولت واردات خودرو را انجام دهد اما باز هم اینجا کامل نتوانست این مشکل را حل کند.

نظر شما