شناسهٔ خبر: 67306363 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴؛ پسری که انتقام پدر را نگرفت

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال فرانسه در حالی برابر هلند متوقف شد که ۱۶ سال پیش برابر لاله های نارنجی شکست سنگینی را تجربه کرده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دیدار تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و هلند شب گذشته (جمعه) از روز دوم مسابقات دور گروهی با تساوی بدون گل به پایان رسید. خروس های فوتبال جهان از این دیدار به عنوان یکی از تقابل های انتقامی یاد کردند زیرا در سال ۲۰۰۸ تیم ملی فرانسه با شکست چهار بر یک برابر لاله‌های نارنجی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

پس از آن شکست، لیلیام تورام یکی از ستارگان فرانسه از فوتبال خداحافظی کند. تورام از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۸ با ۱۴۲ بار با پیراهن تیم ملی فرانسه به میدان رفت و ۱۷ بار طعم تلخ شکست را پذیرفت اما تلخ‌ترین شکست وی شکست برابر هلند بود.

۱۶ سال بعد از آن شکست اکنون مارکوس تورام پسر لیلیام در ترکیب خروس ها قرار دارد و انتظار این بود که بتواند انتقام باخت سنگین پدرش را از هلندی بگیرد.

تورام پسر شب گذشته ۷۵ دقیقه در ترکیب تیم ملی فرانسه بود اما نتوانست راه این تیم را برای برد برابر هلند هموار کند وی اکنون با تیم اینتر میلان قرارداد دارد. پدر او، بازیکن سابق یوونتوس و پارما در ایتالیا، بارسلونا در اسپانیا و موناکو در فرانسه، بخشی از نسلی تاریخی بود که قهرمانی جام جهانی ۱۹۹۸ و جام ملت های اروپا ۲۰۰۰ را به فرانسه هدیه کرد.

نظر شما