شناسهٔ خبر: 67306362 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پزشکیان در سفر به کردستان:

اولویت من از بین بردن بی‌عدالتی و تبعیض در جامعه است/ کوله‌بری شرم‌آور است

مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولویتم از بین بردن بی‌عدالتی و تبعیض در جامعه چه از نظر جنسیتی، اشتغال، صنعت و .. است.

صاحب‌خبر -

مسعود پزشکیان در بدو ورود به سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خدمت مردم کردستان هستم و انشاالله اگر موفق شوم، مشکلاتی که اکنون در کردستان و مناطق محروم هست را حل و فصل می‌کنم. 

وی تاکید کرد: کرد و عرب و همه کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند بر اساس شایستگی باید جایگاه خود را داشته باشد کشور را مردم ایران و شایستگان باید درست کنند نه فقط یک گروه و یک جناح و یک دسته.

پزشکیان در مورد برنامه خود برای مناطق مرزی هم گفت: اولویت من از بین بردن بی عدالتی و تبعیض در جامعه چه از نظر جنسیتی، اشتغال، صنعت و .. است، این وضعیت اگر از بین برود می‌توانیم رفاه ملی ایجاد کنیم و ایران و عزت ایران را به جایی برسانیم که به جای اینکه جوانان ایران آرزو کنند به کشور‌های دیگر بروند کشوری بسازیم که دیگران آرزو کنند اینجا بیایند.

مسعود پزشکیان با حضور در گلزار شهدای سنندج با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

 مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز شنبه بر سر مزار مهندس ادب نماینده سابق سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار و محبوب کُرد در سنندج و دو تن از جانباختگان هواپیمای اکراینی در این شهر نیزحاضر شد.

پاسخ به اظهارات زاکانی در مناظره دیشب

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در واکنش به زاکانی که در مناظره گفت نمی‌گذاریم رئیس‌جمهور شوید اظهار کرد: تو چکاره‌ای که نگذارید ما به قدرت برسیم؟ این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند که چه کسی در قدرت باشد نه عده‌ای که فکر می‌کنند خواهند توانست عده‌ای بیاید و عده‌ای نیاید. حق با مردم است و مردم می‌توانند خود را ثابت کنند.

وی بیان کرد: فساد، رانت و تبعیض مانع برقراری عدالت هستند اما با قدرت مردم مقابل این رانت خواهیم ایستاد و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای و عاملان تحریم به اهداف خود برسند، معلوم نیست پول نفت کجا هزینه می‌شود. باید با دنیا شفاف صحبت کنیم. وقتی این طور نباشد آقازاده‌ها تیلیاردر و سر از جاهایی در می‌آورند که نباید می‌دیدیم، ما این هوا را شفاف خواهیم کرد و زندگی آرام برای مردم کشور ایرام و کردستان می‌خواهیم.

از نامردی، تبعیض، قلدری و بی‌انصافی بیزاریم

پزشکیان ابراز داشت: ما از نامردی، تبعیض، قلدری و بی‌انصافی بیزاریم، وقتی عدالت ایجاد کنیم در غرب کشور که مرز وجود دارد و برای کشور فرصت است اما کاری کرده‌ایم که به تهدید تبدیل و جوانان با مدارک لیسانس و فوق لیسانس کوله‌بری کنند؛ شرم‌آور است که جوانانمان در کردستان برای لقمه نانی کوله‌بری کنند، می‌توانیم با کشور مقابل تعاملی ایجاد کنیم که دیگر کوله‌بری نماند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: با هر برخورد خشن و غیرانسانی با هر کسی به ویژه خواهران مخالفیم و اجازه نخواهیم داد تکرار شود؛ کاری خواهیم کرد که زنانمان همانند آقایان در جایگاه مدیریتی حضور پیدا کنند، فرفی بین زن و مرد نیست.

نظر شما