شناسهٔ خبر: 67306268 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پیش‌بازی بلژیک - رومانی؛ فرصت آخر شیاطین سرخ

بلژیک پس از شکست در دیدار نخست به مصاف پدیده دور اول یعنی رومانی خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، بلژیک پس از شکست عجیب مقابل اسلواکی در دور اول یورو ۲۰۲۴ در مقابل رومانی قرار می‌گیرد.

اولین شگفتی جام با شکست بلژیک مقابل تیم چهل و دوم رده‌بندی فیفا یعنی اسلواکی رقم خورد. بلژیک، در این مسابقه توسط روملو لوکاکو به دو گل رسید که هر دو گل با دخالت کمک‌داور ویدیویی رد شد. در گل اول، مهاجم بلژیک در وضعیت آفساید قرار داشت و در صحنه گل دوم، توپ به دست اوپندا برخورد کرد. لوکاکو که در مرحله مقدماتی جام با ۱۴ گل زده آقای گل مسابقات بود، عملکرد ضعیفی در اولین دیدار یورو داشت و با فرصت‌سوزی خود، از عوامل اصلی شکست بلژیک بود. این اولین شکست بلژیک پس از ۱۵ بازی بدون باخت زیر نظر دومنیکو تدسکوی ایتالیایی بود. با احتساب این مسابقه و سه رقابت بلژیک در جام جهانی ۲۰۲۲، این تیم با ۵۱ شوت و امید گل ۶.۷ تنها به یک گل رسیده و پیش از رقابت مقابل رومانی، ۴۷ شوت قبلی این دو تیم تبدیل به گل نشده است.

پیش‌بازی بلژیک - رومانی؛ فرصت آخر شیاطین سرخ

رومانی اما با شرایطی متفاوت نسبت به بلژیک به سراغ دومین دیدار خود می‌آید. رومانیایی‌ها، در میان بهت هواداران فوتبال با سه گل دیدنی از سد اوکراین گذشتند و بهترین برد خود در تورنمنت‌های معتبر را به دست آوردند. رومانی که در روز برد مقابل اوکراین تنها ۲۹ درصد مالکیت داشت، کم‌ترین میزان مالکیت میان تیم‌های برنده در تاریخ یورو از زمان بررسی آمار تیم‌ها در سال ۱۹۸۰ محسوب می‌شود. رومانی، حالا به دنبال سومین برد خود در هجدهمین بازی خود از یوروست. تنها برد آن‌ها پیش از رقابت با اوکراین، به برد ۳-۲ مقابل انگلیس در سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد‌.

 

بازی‌های رودرروی بلژیک و رومانی

این اولین دیدار دو تیم در یک تورنمنت معتبر است. آخرین تقابل دو تیم به نوامبر سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد؛ در مسابقه‌ای دوستانه که رومانی موفق شد در بخارست به برتری ۲-۱ مقابل بلژیک برسد. برد در رقابت نوامبر سال ۲۰۱۱، تنها برد بلژیک مقابل رومانی در پنج دیدار آخر دو تیم است.

ترکیب احتمالی دو تیم 

بلژیک: کاستلز، تیاته، فائس، فرتونگن، کاستانیه، اونانا، تیلمانس، دوکو، دی‌بروینه، تروسار و لوکاکو

پیش‌بازی بلژیک - رومانی؛ فرصت آخر شیاطین سرخ

رومانی: نیتا، بانچو، بورچا، دراگوشین، راتیو، روس، میهایلا، استانکیو، مارین، مان و دراگوش

پیش‌بازی بلژیک - رومانی؛ فرصت آخر شیاطین سرخ

 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما