شناسهٔ خبر: 67306207 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ژاپن افزون‌بر ۲۰۰ میلیون تن سنگ و فلزات کمیاب در اعماق دریا کشف کرد

تهران- ایرنا- یک تیم تحقیقاتی ژاپنی در اعماق دریایی در نزدیکی ساحل شرقی این کشور بیش از ۲۰۰ میلیون تن سنگ‌های منگنز، مواد معدنی غنی و فشرده از فلزات کشف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از کیودو نیوز، این تیم که متشکل از بنیاد نیپون و دانشگاه توکیو است قصد دارد از سال ۲۰۲۵ میلادی (۱۴۰۶ شمسی) با هدف تجاری سازی، استخراج آزمایشی سنگ های کشف شده در نزدیک جزیره مینامیتوری که همچنین دارای مقادیر قابل توجهی کبالت و نیکل هستند را آغاز کند.

جزیره مینامیتوری، که در حدود یکهزار و ۸۰۰ کیلومتری توکیو واقع شده است، هیچ جمعیت غیرنظامی ندارد و تنها ساکنان آن اعضای نیروی دفاع دریایی ژاپن و کارکنان دولتی هستند.

بر اساس این گزارش، انتظارات بالایی وجود دارد که انواع مواد معدنی نادر ارزشمند، از جمله آن‌هایی که برای محصولات پیشرفته فناوری ضروری هستند، در بستر دریا و در محدوده منطقه اقتصادی انحصاری ۴۳۰ هزار کیلومتر مربعی اطراف ژاپن یافت شوند.

یاسوهیرو کاتو، متخصص زمین‌شناسی منابع در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این منابع برای امنیت اقتصادی بسیار مهم هستند. ما قصد داریم سالانه سه میلیون تن از این منابع را استخراج کنیم و توسعه آن را در حالی پیش ببریم که تأثیر بر محیط زیست دریایی را به حداقل برسانیم.

بر اساس تجزیه و تحلیل نمونه‌های جمع‌آوری‌شده، این تیم تحقیقاتی تخمین می‌زند که ذخایر کشف شده حاوی حدود ۶۱۰ هزار تن کبالت است که برای حمایت از مصرف ژاپن برای حدود ۷۵ سال کافی است و ۷۴۰ هزار تن نیکل نیز معادل حدود ۱۱ سال مصرف داخلی این کشور است.

این تیم قصد دارد از سال ۲۰۲۵ میلادی و با استفاده از کشتی‌های خاص، روزانه چندین هزار تن سنگ را استخراج و در همکاری با بخش خصوصی چارچوبی برای تجاری‌سازی آنها ایجاد کند.

برچسب‌ها:

نظر شما