شناسهٔ خبر: 67306167 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

نگاهداری: منابع عمومی و بانکی به حساب‌های پیشرفت و عدالت باز می‌گردد

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در توضیح طرح مجلس یازدهم پیرامون پرداخت تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال، گفت: منابع عمومی و بانکی به حساب‌های پیشرفت و عدالت باز می‌گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در نشست صحن علنی امروز شنبه ۲ تیر بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پس از تجربه روش‌های گوناگون پرداخت تسهیلات با هدف ایجاد اشتغال وجوه اداره شده و تسهیلات زود بازده و نظایر آن در مجلس یازدهم به ساز و کار دائمی حمایت دائمی از اشتغال دست یافت.

وی افزود: چند سال است که در قانون بودجه تبصره ۱۸ و تبصره ۲ قانون بودجه این ساز و کار را دنبال کرده‌ است. اولین هدف این ساز و کار این است که گامی باشد برای تحقق وظایف دولت که در اصل ۴۳ قانون اساسی در خصوص اشتغال و فراهم کردن وسائل کار به آن تأکید شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هدف دوم آن است که اتخاذ روشی باشد که تسهیلات اشتغال‌زایی به مطالبات غیر جاری بانک‌ها تبدیل نشود. انگیزه کافی برای وصول منابع مالی پرداخت شده و تخصیص مجدد آن به کارآفرین دیگر امکان‌پذیر شود.

نگاهداری گفت: هدف سوم معرفی این ساز و کار جهت‌دهی دولت به بنگاه‌های تولیدی و اهرم‌سازی آن برای هدایت اعتبارات بانکی در حدود منابع این طرح بوده است. در این ساز و کار دولت بودجه‌ای را از منابع عمومی با نرخ سود صفر در اختیار حمایت از اشتغال قرار می‌دهد تا نرخ سود تسهیلات کاهش یابد.

وی بیان کرد: بانک‌های عامل نیز معادل همین مقدار تأمین مالی می‌کنند. از آن‌جایی که منابع بانک عامل نیز درگیر است بانک‌ها انگیزه کافی برای وصول مطالبات را دارند‌. لذا هم منابع عمومی و هم منابع بانکی مجددا به حساب‌های پیشرفت و عدالت باز می‌گردد.

نظر شما