شناسهٔ خبر: 67306145 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

افتتاح ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت یادگار ابراهیم در سراسر کشور

بزرگترین پروژه‌های حوزه سلامت در کل تاریخ نظام سلامت با هزینه‌کرد ۲۷ هزار میلیارد تومان افتتاح و با اجرای این طرح‌ها ۴۰۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی، درمانی، آموزشی، کمک‌آموزشی و رفاهی به ظرفیت وزارت بهداشت اضافه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت سراسر کشور در قالب پویش یادگار ابراهیم در مراسمی با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت به‌صورت هم‌زمان و از طریق ارتباط زنده تصویری، افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، حدود ۵۷۴ پروژه از این طرح‌ها، بهداشتی است که با زیربنای ۱۷۰ هزار متر مربع به ارزش ۸,۲۰۰ میلیارد تومان در ۲۹ استان کشور افتتاح شد.

همچنین در این مراسم ۹۰ پروژه درمانی با زیربنای ۱۷۶ هزار متر مربع و ارزش ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۹ استان افتتاح و ۱۷۲۹ تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت کشور افزوده شد.

افتتاح ۱۴ پروژه آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی با زیربنای ۵۶ هزار متر مربع و ارزش ۳۲۷ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هایی بود که به صورت هم‌زمان افتتاح شد.

افتتاح ۱۹ پروژه حوزه سلامت یزد در پویش یادگار ابراهیم

ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت از افتتاح ۱۹ پروژه حوزه سلامت در استان یزد هم‌زمان با سایر پروژه‌ها به دستور سرپرست ریاست‌جمهوری، خبر داد و گفت: بیش از ۴۵ درصد از مراجعان در بخش سرپایی و بستری به استان یزد، غیربومی و از سایر استان‌ها هستند.

وی در ارتباط زنده تصویری از یزد با سرپرست ریاست جمهوری و وزیر بهداشت در آئین افتتاح ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت یادگار ابراهیم در سراسر کشور، افزود: امروز مرکز رادیوتراپی، توموتراپی، آشیانه اورژانس هوایی در یزد و بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهرستان مهریز و چندین پروژه بهداشتی دیگر در این استان افتتاح شد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ساخت بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهرستان مهریز از سال ۹۲ آغاز شده و با ظرفیت ۱۵۶ تخت و بخش‌های تخصصی همچون اتاق‌های عمل، مراقبت‌های ویژه و بخش‌های پذیرش گردشگران سلامت با اعتباری بالغ بر ۱,۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی رئیس‌جمهور شهید، ساخته و تکمیل شده است.

باقری‌فرد با بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد از مراجعان در بخش سرپایی و بستری به این استان غیربومی و از سایر استان‌ها هستند، گفت: در ابتدای دولت مردمی ۹ پروژه بزرگ درمانی در استان یزد با ظرفیت هزار تخت در حال ساخت بود که دو بیمارستان تاکنون تکمیل و افتتاح شده است و هفت پروژه بزرگ درمانی استان یزد در حال حاضر با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و طی ماه‌های آینده آماده افتتاح می‌شود.

وی از نقش ویژه و پررنگ خیران در توسعه و تکمیل زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در سراسر کشور و استان یزد، قدردانی کرد.

بهره‌برداری از ۱۲۵ پروژه بیمارستانی با زیربنای بالغ بر یک میلیون مترمربع که بعضی از موارد شاخص آن به شرح زیر است:

بیمارستان حضرت مهدی (عج) با ۱۰۰۰ تخت با زیربنای ۸۰ هزار مترمربع

بیمارستان غدیر با ۸۲۱ تخت با زیربنای ۸۰ هزار مترمربع

بیمارستان امام خمینی شهریار با ظرفیت ۳۱۳ تخت پس از ۳۴ سال انتظار با زیربنای ۳۴ هزار مترمربع

بیمارستان شهید سلیمانی البرز با ظرفیت ۲۶۰ تخت با زیربنای ۲۱ هزار مترمربع

بیمارستان ولیعصر اراک با ظرفیت ۵۲۱ تخت و زیربنای ۵۲ هزار مترمربع

بیمارستان حکیم تهران با ظرفیت ۲۷۰ تخت و زیربنای ۲۹ هزار مترمربع

بیمارستان رازی قائمشهر با ظرفیت ۲۷۳ تخت و زیربنای ۲۴ هزار مترمربع

بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز با ظرفیت ۵۷۰ تخت با زیربنای ۵۷ هزار مترمربع

بیمارستان اکباتان همدان با ظرفیت ۲۷۲ تخت پس از ۱۵ سال انتظار با زیربنای ۱۸ هزار مترمربع

بیمارستان سیدالشهدا جهرم با ظرفیت ۳۱۳ تخت با زیربنای ۲۷ هزار مترمربع

بیمارستان طالقانی آبادان با ظرفیت ۲۴۲ تخت با زیربنای ۲۳ هزار مترمربع

بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه با ظرفیت ۲۷۲ تخت با زیربنای ۲۷ هزار مترمربع

بیمارستان ولایت مشهد با ظرفیت ۲۲۰ تخت با زیربنای ۲۰ هزار مترمربع

بیمارستان ولیعصر (عج) بهبهان با ظرفیت ۲۰۰ تخت با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع

تکمیل و راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان انصار الغدیر بومهن با ظرفیت ۲۰۰ تخت با زیربنای ۲۴ هزار مترمربع

همچنین از ابتدای دولت با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور شهید دکتر رئیسی اقدامات ویژه‌ای در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته انجام شد که در حوزه درمانی می‌توان به ساخت بیمارستان مادر و کودک ایران ایرانشهر، بیمارستان عجب‌شیر، بیمارستان شهدای رستم، بیمارستان صالح‌آباد تربت‌جام، بیمارستان آذرشهر، بیمارستان پیرانشهر، بیمارستان بهشهر، بیمارستان شهدای سلامت شیراز، بیمارستان طالقانی ارومیه، بیمارستان نرگسی گچساران، بیمارستان تشان بهبهان، توسعه بیمارستان شهیدزاده بهبهان، احداث بیمارستان امام حسین (ع) زیدون، احداث بیمارستان بشرویه، مرکز خدمات جامع سلامت منتخب زاوه، توسعه بیمارستان کودکان هرمزگان، بیمارستان انار، احداث بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی، رادیوتراپی و شیمی درمانی مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه اشاره کرد.

بهسازی و توسعه ۱۷۸ مرکز درمانی با ظرفیت هزار و ۳۱۱ تخت و زیربنای بالغ بر ۱۰۳ هزار مترمربع، بهسازی و توسعه ۳۸ پروژه اورژانس بیمارستانی با ظرفیت ۶۷۴ تخت و زیربنای بالغ بر ۴۰ هزار مترمربع، احداث ۴۵ کلینیک ویژه و تخصصی با زیربنای بالغ بر ۵۴ هزار مترمربع، احداث ۱۰ مرکز تشخیص و غربالگری سرطان با ظرفیت ۱۱۴ تخت و زیربنای بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع، احداث ۲۴۳ مسکن متخصصان و اقامتگاه پزشکان با زیربنای بالغ بر ۵۰ هزار مترمربع، احداث ۳۸۹ پروژه پایگاه اورژانس جاده‌ای، شهری و هوایی و آشیانه پد هلیکوپتر، ساختمان مرکزی و EOC، پایگاه اورژانس صفر مرکزی ویژه اربعین حسینی (ع)، بهسازی و توسعه ۲۷ پروژه بلوک زایمانی و مراکز ناباروری با ظرفیت ۵۱۷ تخت و زیربنای بالغ بر ۲۷ هزار مترمربع، بهسازی و توسعه ۶۳ پروژه بخش ویژه با ظرفیت ۶۱۰ تخت و زیربنای بالغ بر ۳۸ هزار مترمربع و بهسازی و توسعه ۴۹ پروژه مراکز تصویربرداری با زیربنای بالغ بر ۱۴ هزار مترمربع نیز بخش دیگری از اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی در حوزه بهداشت و سلامت است.

همچنین به منظور اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان علوم پزشکی نیز ۱۱۹ پروژه با زیربنای حدود ۲۶۸ هزار مترمربع برای تأمین زیرساخت‌های پذیرش و تربیت متخصص احداث شده است.

نظر شما