شناسهٔ خبر: 67305871 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۰ درصد برق موردنیاز کشور در بورس معامله شد

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت برق گفت: ۶۰ درصد برق موردنیاز کشور در خردادماه توسط شرکت‌های توزیع، نیروگاه‌های خصوصی و دولتی و صنایع در بورس انرژی معامله شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به طرح اصلاح جریان مالی صنعت برق که از اردیبهشت امسال و باهدف هدایت معاملات برق به بورس انرژی و ایجاد فضای رقابتی و شفاف برای همه بازیگران بورس آغاز شده است، ادامه داد: در ماه نخست اجرای این طرح، حدود ۴۰ درصد برق موردنیاز کشور در بورس انرژی معامله شد که این رقم در خرداد به ۶۰ درصد رسید و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های تیر و مرداد از ۶۰ درصد هم فراتر رود.

وی با بیان این که از ابتدای اجرای طرح اصلاح جریان مالی صنعت برق، شرکت توانیر به طور منظم و هفتگی ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید برق به‌حساب شرکت‌های توزیع واریز کرده و این روند ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰ میلیارد کیلووات‌ساعت برق به ارزش حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت‌های توزیع نیروی برق خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به حضور فعال همه شرکت‌های توزیع در این بازار، از عرضه برق توسط ۳۵ نیروگاه خصوصی و ۲۶ نیروگاه دولتی در این بازار خبر داد و گفت: نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد و نیروگاه‌های خصوصی ۴۶ درصد از سهم معاملات برق این دوره را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: باتوجه‌به آغاز فصل گرما و افزایش مصرف برق، تداوم تزریق نقدینگی و افزایش نقدینگی موردنیاز معاملات برق در بورس انرژی انتظار می‌رود شاهد رونق بیشتری در حجم معاملات بورس انرژی باشیم.

نظر شما