شناسهٔ خبر: 67305762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دیپلمات انقلابی

نشریه تهران تایمز به پاس بزرگداشت اولین وزیر خارجه شهید کشورمان امروز شنبه ویژه‌نامه‌ای را با تصویر این شهید بزرگوار و عنوان دیپلمات انقلابی منتشر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد صرفی سردبیر این نشریه در این باره در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشته است:

دکتر حسین امیرعبداللهیان حق بزرگی به گردن کشور دارد و متاسفانه آنچنان که باید حق او ادا نشده است. فردا ویژه‌نامه‌ای در تهران تایمز درباره این دیپلمات انقلابی داریم، تا گوشه‌ای از حق اولین وزیرخارجه شهید کشور ادا شود. با مصاحبه‌ها،آثار و گفتارهایی از دیپلمات‌های ایرانی و خارجی

دیپلمات انقلابی

در متن ویژه نامه این روزنامه انگلیسی زبان سرپرست وزارت امورخارجه، مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی، سفرای ایران در عربستان و تونس، نماینده دائم ایران در ژنو، سفیر سابق ایران در کرواسی و سفرای ژاپن، هند، ترکیه، پاکستان، بولیوی، زیمبابوه و کره جنوبی از وزیرخارجه فقید ایران و نقش وی در روابط دو کشور گفته و نوشته‌اند.
در بخشی از سرمقاله این ویژه نامه خاطره منتشر نشده و جالب توجهی از این شهید در دفاع از مردم مظلوم غزه آمده است؛ «پس از عملیات موشکی و پهپادی ایران علیه رژیم اسرائیل با نام «وعده صادق»، یکی از وزرای خارجه مشهور اروپایی با امیرعبداللهیان تماس می گیرد و وقتی وزیرخارجه ایران حال او را می پرسد، دیپلمات اروپایی می گوید حالش خیلی بد است و بخاطر حمله ایران نتوانسته بخوابد! امیرعبداللهیان از او می پرسد شش ماه است که مردم بی دفاع غزه زیر بمباران هستند و هزاران زن و کودک قتل عام شده اند، این جنایتها باعث نشد خوابتان آشفته شود؟!»

انتهای پیام

نظر شما