شناسهٔ خبر: 67305698 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

دستگیری عاملان جنایت هولناک خیابانی در مشهد

عاملان اصلی جنایت هولناک اتباع خارجی که به کاشان گریخته بودند، در عملیات ضربتی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در حالی به دام افتادند که 3 تن دیگر از متهمان فراری این نزاع مرگبار نیز با هماهنگی های اطلاعاتی در افغانستان دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عصربیست و هشتم خرداد،حدود15تن از اتباع خارجی یکی از طوایف افغانستانی که در مشهد ساکن شده اند، به دلیل اختلافات قبلی با برخی افراد طایفه دیگر،سوار بر چندین دستگاه خودرو و موتورسیکلت به طرف یکی از مناطق شهرک شهید رجایی حرکت کردند. آن ها که انواع سلاح سرد و چماق در دست داشتند، ناگهان در ابتدای خیابان الزهرا(س)به سمند سوارانی رسیدند که با آن ها اختلافات دیرینه داشتند. در همین حال تعداد زیادی از اتباع خارجی با شمشیر و قمه به سرنشینان سمند یورش بردند و راننده را به همراه یکی از فرزندانش به شدت مجروح کردند.

دقایقی بعد، با تماس رهگذران و اهالی محل، امدادگران اورژانس از راه رسیدند و پیکرهای مجروح را در حالی به بیمارستان انتقال دادند که مرد 42ساله به دلیل اصابت ضربات سلاح سرد جان خود را از دست داد اما پسر او که از ناحیه چشم وضعیت وخیمی داشت،تحت درمان قرارگرفت و بستری شد. گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است طولی نکشید که ماجرای این جنایت هولناک به قاضی ویژه قتل عمد مشهد گزارش شد و بدین ترتیب قاضی «محمودعارفی راد» در حالی که دستورات ویژه ای را برای صحنه جنایت صادر کرده بود، به طرف مرکز درمانی به راه افتاد. بررسی های مقدماتی مقام قضایی نشان داد که مقتول «احمدعلی-خ» نام داشت که بر اثر اصابت ضربات شمشیر یا قمه جان باخته بود.ساعتی بعد، دامنه تحقیقات میدانی قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی وانقلاب مشهد به محل وقوع قتل کشید و مشخص شد که دو طایفه از اتباع افغانستانی که در مشهد زندگی می کنند، به دلیل اختلافات قبلی با یکدیگر درگیر شده اند اما روز حادثه قرار بود آن ها با وساطت بزرگان و ریش سفیدان طایفه ای در یکی از مساجد خیابان الزهرا(س) به این اختلافات پایان دهند که با هجوم حدود 15 نفر از افراد طایفه مقابل، این جنایت وحشتناک خیابانی رخ داده است.

درحالی که بررسی های میدانی به نیمه شب رسیده بود، قاضی «عارفی راد» دستورات محرمانه ای را برای ردزنی عاملان اصلی این جنایت صادر کرد و بدین ترتیب با توجه به اهمیت ماجرا،گروه تخصصی از کارآگاهان با نظارت مستقیم و راهنمایی های تجربی سرهنگ کارآگاه جوادشفیع زاده(رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی)عملیات گسترده ای را برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری عاملان اصلی این حادثه تکان دهنده آغاز کردند.واکاوی تحلیلی کارآگاهان اداره جنایی آگاهی بیانگر آن بود که 3تن از متهمان از مرزهای کشور به طرف افغانستان رفته اند و2تن از عاملان اصلی این جنایت نیز در حالی به سوی تهران گریخته اند که قرار است اقداماتی را نیز برای تحویل منزل اجاره ای خود انجام دهند.

همین سرنخ برای کارآگاهان کافی بود تا عملیات ردزنی های تخصصی را به مخفیگاه متهمان به قتل گره بزنند چرا که آنان  با هماهنگی های قضایی موفق شدند مالک منزل اجاره ای و متصدی بنگاه املاک را توجیه کنند که نباید پول رهن منزل را به متهمان فراری پرداخت کنند. کارآگاهان دست متهمان را خوانده بودند و می دانستند که آن ها فقط به دنبال وصول پول رهن منزل هستند تا بتوانند خود را به مرزهای افغانستان برسانند و از کشور فرارکنند.

در همین حال گروهی از افسران زبده آگاهی به سرپرستی ستوان مهربان(افسرپرونده)و با راهنمایی های تجربی کارآگاه شفیع زاده عازم تهران شدند و با بهره گیری از شیوه های اطلاعاتی، به ردیابی  دو برادر فراری به نام های «صفدر و میراحمد-ع»پرداختند اما تحقیقات آنان نشان داد که متهمان به طرف کاشان رفته اند و در منزل یکی از هموطنان قدیمی خود مخفی شده اند. طولی نکشید که گروه کارآگاهان به کاشان رفتند وپس از چند ساعت رصدهای اطلاعاتی در حالی به مخفیگاه متهمان دست یافتند که مشخص شد دوست قدیمی آنان مقنی است و به دنبال مبالغی پول قرضی می گردد تا از مهمان های خود پذیرایی کند.

بالاخره کارآگاهان با هماهنگی های قضایی که توسط «قاضی عارفی راد» صورت گرفت، وارد منزلی در خیابان نطنز شدند و دو متهم فراری را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

ادامه تحقیقات در محل دستگیری متهمان نیز بیانگر آن بود که آنان پس از ورود به تهران ابتدا به یک پوشاک فروشی رفته اند و لباس های خون آلود خود را درون سطل زباله انداخته اند و با خرید لباس های نو در حالی عازم کاشان شده اند که احتمال می دادند مورد هجوم طرف های مقابل نزاع قرارگیرند.

کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته دو عامل اصلی این جنایت را درحالی به مشهد انتقال دادند که با هماهنگی های مقامات انتظامی آگاهی و پلیس افغانستان  3تن از متهمان فراری نیز در کشور افغانستان دستگیر شدند که تلاش ها برای بازگرداندن متهمان به قتل به کشور همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما