شناسهٔ خبر: 67305635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حجت الاسلام احدی؛

زیارت جامعه کبیره وغدیریه دو یادگار ارزشمند امام هادی(ع) هستند

زنجان- مسئول نمایندگی ولی فقیه‌درتیپ۳۶انصارالمهدی( عج) : گفت: زیارت جامعه کبیره وغدیریه دو یادگارارزشمند امام هادی(ع) است.

صاحب‌خبر -

زیارت جامعه کبیره وغدیریه دو یادگار ارزشمند امام هادی(ع)

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، حجت الاسلام محبعلی احدی با تبریک ولادت باسعادت حضرت امام علی النقی الهادی( ع)  اظهار داشت: از بارزترین ویژگی آن حضرت می‌توان به راستگو و خوش اخلاق بودن آن حضرت اشاره کرد.

 وی بیان کرد: امام هادی (ع)در شرایط سخت سیاسی و اعتقادی زندگی می‌کرد و کار ایشان برای تبلیغ دین بسیار دشوار بود، محدودیت‌هایی از طرف حاكمان عباسی برای ایشان حاکم بود، به گونه ای كه پیوسته وی را در مركزهای نظامی زیر نظر و كنترل شدید داشتند و كمتر امكان ارتباط علنی و آزاد را با یاران و اصحاب به ایشان می دادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶انصارالمهدی( عج) افزود: دوران امامت ایشان با سختی‌ها و سنگ‌اندازی‌های فراوان دستگاه حکومت عباسی همراه بود، آن حضرت در آن برهه از تاریخ با شیوه مدیریتی و راهبری جامعه شیعی، در مبارزه با جبهه باطل، جایگاهی یافت که موجب شد در طول تاریخ همواره مورد هجمه‌ها و انتقادات جامعه باطل قرار گیرد.

وی با اشاره به دو یادگار ارزشمند امام هادی(ع) تصریح کرد: دو میراث گران‌بها از این امام بزرگوار به شیعیان رسیده که زیارت امیرالمومنین(ع) در روز غدیر و زیارت جامعه کبیره برای دوستداران اهل بیت است.

حجت‌الاسلام احدی ادامه داد: امام هادی(ع) روش غیر مستقیمی نیز برای هدایت مردم به کار می‌بردند و آن تربیت اصحاب و شاگردان بود که که یکی از شاخص‌ترین آنان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است که توانستند پیام آن حضرت را به اقصی نقاط عالم رسانده و با قرائت‌های منحرفی که از مذهب تشیع و اسلام می‌شد، مقابله کنند.

وی افزود: امام هادی(ع) به عنوان رهبری اسلامی با بینش و آگاهی، انقلاب فکری عمیقی در جامعه ایجاد کردند تا جامعه در برابر امواج سهمگین عقاید و افکار مسموم برخوردهای مناسبی را اتخاذ نمایند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۳۶انصارالمهدی( عج) گفت: روشنگریهای امام هادی(ع) سبب شد تا در سال 254 هجری با زهر كین معتمد عباسی در سامرا به شهادت برسد و پیكر مطهر این امام(ع) را در سامرا به خاك سپردند.

فاطمه عسگری

نظر شما