شناسهٔ خبر: 67305471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت سیزدهم به ۴ شهر و ۳۵ روستای هرمزگان گازرسانی کرد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم گازرسانی به ۶ شهر و ۱۵۱ روستا هدف‌گذاری شده است، گفت: از ابتدای فعالیت این دولت مردمی تاکنون چهار شهر، ۳۵ روستا و ۴۴ صنعت در این استان گازرسانی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی ذاکری روز شنبه با اشاره به اقدامات شاخص حوزه گازرسانی هرمزگان در دولت سیزدهم در جمع خبرنگاران افزود: طی فعالیت دولت خدمتگزار تعداد شهرهای دارای زیرساخت گاز در هرمزگان از ۹ شهر به ۱۳ شهر، تعداد روستاها از ۴۳ به ۷۸ روستا و صنایع نیز از ۱۸۲ به ۲۲۶ واحد صنعتی رسیده است.

وی بیان کرد: تا سال ۱۴۰۰ شهرهای بندرعباس، قشم، درگهان، حاجی آباد، رودان، بندرخمیر، بستک، پارسیان و دشتی گازرسانی شده بود که به همت دولت سیزدهم چهار شهر قلعه قاضی، تخت، بیکا و کوهیج از این نعمت بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان اظهار کرد: همچنین در دولت شهید جمهور ۳۵ روستای هرمزگان شامل ۱۵ روستا در بستک، ۱۳ روستا در بندرعباس، چهار روستا در حاجی آباد و سه روستا در رودان نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

در دولت شهید جمهور ۳۵ روستای هرمزگان شامل ۱۵ روستا در بستک، ۱۳ روستا در بندرعباس، چهار روستا در حاجی آباد و سه روستا در رودان نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.وی یادآور شد: در مدت فعالیت دولت مردمی تعداد خانوار بهره‌مند از گاز طبیعی در هرمزگان از ۱۴۱ هزار خانوار به بیش از ۲۲۶ هزار خانوار، تعداد صنایع گازرسانی شده از ۱۸۲ به ۲۲۶ واحد صنعتی، میزان خطوط اجرا شده گازاز یک‌هزار و ۹۲۵ کیلومتر به چهار هزار و ۵۹۶ کیلومتر و تعداد انشعابات نصب شده نیز از ۳۲ هزار و ۶۱۶ انشعاب به ۶۴ هزار و ۵۱۷ انشعاب، رسیده است.

عملیات گازرسانی به ۶ شهر و ۱۵۱ روستای هرمزگان

ذاکری ادامه داد: درحال حاضر عملیات گازرسانی به ۶ شهر بندرلنگه، کنگ، میناب، تازیان، لمزان و کوشکنار و ۱۵۱ روستای هرمزگان درحال انجام است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرای حوزه گازرسانی در هرمزگان نیز، اظهار کرد: طرح‌های متعددی در سطح استان در حال انجام است که می‌توان به پروژه خط انتقال و تغذیه گازرسانی به شهر فارغان و احمدی، گازرسانی به شهر لمزان و کوشکنار، گازرسانی به ۱۵۱ روستا در چهار شهرستان بندرعباس، بندرلنگه، پارسیان و حاجی‌آباد، پروژه خط انتقال گاز به بندرلنگه و گازرسانی به شهر بندرلنگه و کنگ اشاره کرد.

این مسئول عنوان کرد: گازرسانی به روستاهای آبشورک، چهچکور، صنایع محور بندرعباس - میناب، گازرسانی به دهستان ایسین و تازیان، گازرسانی به شهر میناب، گازرسانی به شهرک صنعتی پارس هرمز منیزیت، گازرسانی به فاز دوم شهر قشم نیز از دیگر طرح‌های شاخص شرکت گاز هرمزگان است که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این دستگاه درحال انجام است.

نظر شما