شناسهٔ خبر: 67305295 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وزیر ارتباطات: هر ماه ۴۰ میلیون نفر از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده می‌کنند

وزیر ارتباطات عنوان کرد: ما جزو ۵-۶ کشور انگشت شمار دنیا هستیم که می‌توانیم خودمان نیازهایمان را در فضای مجازی مبتنی بر سکوهای داخلی برطرف کنیم.

صاحب‌خبر -

عیسی زارع‌پور، مطرح کرد: ما برای نامزدهای ریاست جمهوری بسته ویژه‌ای برای فعالیت در سکوهای داخلی پیش بینی کرده ایم. این تجربه را در انتخابات نمایندگان مجلس هم داشتیم که مورد اقبال  بیش از ۵ هزار نفر از نامزدها  قرار گرفت و استقبال کردند. مبتنی بر همان تجربه‌ها، این بسته را بازآرایی و به نامزدها و ستادهای انتخاباتی پیشنهاد کردیم که مورد اقبال واقع شد.

زارع پور گفت: تقریباً تمام نامزدها به جز یکی دو نفر که آن هم پیگیریم اتفاق بیفتد، دارای حساب کاربری یا کانال در پیام رسان‌های داخلی هستند و تیک آبی گرفتند. گاهی ده‌ها هزار یا ۱۰۰ هزار دانبال کننده هم دارند؛ البته برخی از آنان از قبل در پیام رسان‌های داخلی حضور داشتند و در روزهای انتخابات، دنبال کننده‌هایشان بیشتر شده است.

او ادامه داد: برای تبلیغات هم پیشنهادی که سکوها دادند این است که با پین کردن، کانال نامزدها در سکوها در معرض دید مردم قرار بگیرد تا کاربران در صورت تمایل عضو شوند.

زارع پور تاکید کرد: تبلیغ در کانال‌های پرمخاطب بیشتر از راه های معمول انجام می‌شود و ما اقدامات نامعمول را در پیام رسان داخلی نداریم. حتما اگر موردی مشاهده شود با آن مقابله می‌شود.

وزیر ارتباطات مطرح کرد: توصیه‌ام به نامزدهای انتخابات این است که اگر واقعا دغدغه حمایت از تولید داخل، شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از اقتصاد دیجیتال را دارند، بهترین و آسان‌ترین نوع حمایت برای این دوستان اکنون همین است که فعالیتشان در پیام رسان‌های داخلی هم باشد.

او ادامه داد: ما نمی‌گوییم نامزدها فعالیتی در پیام رسان‌های خارجی نداشته باشند، به هر حال این را قانون تعیین تکلیف می‌کند؛ اما حرف ما این است وقتی ظرفیت داخلی وجود دارد و میلیون‌ها نفر در روز از آن استفاده می‌کنند، خوب است مسئولان نیز از آن استفاده کنند. برخی اولویت دومشان را پیام رسان داخلی گذاشته اند. خوب است این‌ها را  مطالبه کنیم.

زارع‌پور گفت: ما روزانه بیش از ۲۰ میلیون کاربر فعال یکتای روزانه داریم. فقط از ایتا بیش از ۱۸ میلیون نفر روزانه استفاده می‌کنند و این عدد ماهانه به بیش از ۳۰ میلیون نفر می‌رسد؛  در مجموع از پیام رسان‌های داخلی ماهانه ۴۰ میلیون نفر استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما جزو ۵-۶ کشور انگشت شمار دنیا هستیم که در این حوزه حرف برای گفتن داریم و می‌توانیم خودمان نیازهایمان در فضای مجازی را مبتنی بر سکوهای خودمان برطرف کنیم؛ از خرید و فروش و جابجایی مسافر گرفته تا پیام رسان ها، این‌ها جزو سرمایه‌ها و افتخارات کشور هستند.

نظر شما