شناسهٔ خبر: 67305133 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عبور «خطوط شاعرانه» از موسسه فرهنگی اکو

نمایشگاه خوشنویسی «خطوط شاعرانه» با همکاری مرکز هماهنگی‌های فرهنگی مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا و موسسه فرهنگی اکو امروز افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، نمایشگاه گروهی خوشنویسی با عنوان خطوط شاعرانه، روز شنبه  دوم تیر از ساعت 15 تا 17 در موسسه فرهنگی هنری اکو گشایش خواهد یافت. محمد جعفری ملک، مسئول نمایشگاه «خطوط شاعرانه» و رئیس مرکز هماهنگی‌های فرهنگی مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی، گفت: در این نمایشگاه که با شعار «هنر خط فارسی پلی میان فرهنگ‌ها» برگزار خواهد شد منتخب اشعار شعرای پارسی‌گوی  از جمله حافظ، اقبال لاهور، گلرخسار صفی‌اوا و با محوریت اشعار بلرام شکلا شاعر پارسی‌گوی هندی و با مضامین مدح ائمه اطهار (ع) به نمایش در خواهد آمد.

وی افزود: در این نمایشگاه 25  اثر خوشنویسی با استفاده از خطوط نستعلیق، کوفی و سفیر از وحید احمدزاده، محمد بخشی‌زاده، تندیس تقوی، سینا درافشانی، زهرا سعادت‌نژاد، اعظم علی‌زاده‌نیک، نازنین کابلی، احمدرضا کریمی، امید مراوندی، زهرا سادات موسوی و  طاهره هادی‌زاده به نمایش در خواهد آمد.

جعفری ادامه داد: بلرام شکلا شاعر هندو، دارای مدرک دکتری در رشته زبان سانسکریت و استاد دانشگاه دهلی است. او مجموع اشعار خود با مضامین عرفانی و مدح اهل بیت(ع) را با عنوان «زعفران‌ و صندل» به زبان فارسی و در اردیبهشت سال گذشته با مقدمه علی‌رضا قزوه چاپ و منتشر کرد.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا تاریخ 5 تیر از ساعت 10 تا 18 به نشانی تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، کوچه شهید باقر النمر، پلاک 10، موسسه فرهنگی اکو مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما