شناسهٔ خبر: 67304991 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

رشد بخش‌های فناوری اطلاعات در پاکستان

اقتصاد پاکستان در سال 2024 رشد قابل توجهی را در بخش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات راه دور نشان داده است، که توسط کریدور دیجیتال چین و پاکستان هدایت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، کار گروه مشترک صنعت فناوری اطلاعات (IT) (JWP) تحت کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) به تقویت و توسعه زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات چین و پاکستان اختصاص دارد. هدف این گروه ایجاد کریدور دیجیتال چین و پاکستان، تقویت همکاری سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال و حمایت از توسعه و اجرای فناوری‌ها و برنامه‌های دیجیتال جدید است.

بر اساس نظرسنجیThe Express Tribune، تأثیر بالقوه سرمایه گذاری در بخش فناوری اطلاعات و مخابرات بسیار زیاد و گسترده است و با استفاده از فناوری، پاکستان می‌تواند رشد اقتصادی را تقویت کند، اشتغال ایجاد کند، درآمدهای ارزی را افزایش دهد، بهره وری را در صنایع مختلف بهبود بخشد، نوآوری و کارآفرینی را ارتقا بخشد و رقابت جهانی خود را افزایش دهد.

سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک در زیرساخت‌ها، توسعه سرمایه انسانی، و محیطی حمایتی برای کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری، گام‌های اساسی در جهت بازگشایی پتانسیل کامل بخش‌های فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان است و در نتیجه رشد اقتصادی پایدار و شکوفایی این کشور را تقویت می‌کند. این نظرسنجی نشان می دهد که چشم انداز دیجیتال کشور در حال تجربه یک تحول عمیق است و فرصت های جدیدی را برای رشد، توسعه و شکوفایی باز می‌کند.

هیئت صادرات نرم افزار پاکستان (PSEB) در این نظرسنجی اعلام کرده است که بخش ICT در پاکستان رشد قابل توجهی داشته است. بیش از 20هزار شرکت خدمات فناوری اطلاعات و خدمات فعال (ITeS) در کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان (SECP) ثبت شده است. حواله‌های صادراتی ICT از 339 میلیون دلار به 2.283 میلیارد دلار در سال مالی 2024 (ژوئیه تا مارس) در مقایسه با 1.944 میلیارد دلار در سال قبل افزایش یافت.

تنها در مارس 2024، حواله‌های صادراتی خدمات ICT به 306 میلیون دلار افزایش یافت که 36 درصد افزایش نسبت به مارس 2023 نشان می دهد. صنعت IT و ITeS به مازاد تجاری 1.996 میلیارد دلاری دست یافت که بالاترین میزان در بین تمام خدمات است، در حالی که بخش خدمات کلی کسری تجاری را ثبت کرد.

صنعت ICT پاکستان به 170 کشور و منطقه صادر می‌کند. 15 مقصد صادراتی برتر صنعت ICT پاکستان عبارتند از: ایالات متحده آمریکا، انگلستان، امارات، ایرلند، سنگاپور، کانادا، چین، عربستان سعودی، آلمان، نروژ، سوئد، استرالیا، سوئیس، ژاپن و مالزی.

انتهای پیام

نظر شما