شناسهٔ خبر: 67304845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

سند ۴۴۰۰ هکتار زمین دولتی در اصفهان صادر شد

در دولت سیزدهم سند ۴۴۰۰ هکتار زمین دولتی در اصفهان صادر شد.

صاحب‌خبر -

سند ۴۴۰۰ هکتار زمین دولتی در اصفهان صادر شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۴۴۰۰ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم و محدوده استان اصفهان بین سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تحصیل شده است.
علیرضا قاری قرآن در خصوص وضعیت تأمین زمین و تحصیل اراضی در سه سال گذشته افزود: در این سال‌ها تلاش‌های لازم برای تحصیل اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم استان اصفهان محقق شده است.
وی گفت: در مجموع در بازه زمانی سه ساله، بیش از ۴۴۰۰ هکتار زمین ملی و موات در داخل حریم و محدوده تحصیل شد که از این میزان بیش از ۴۱۰۰ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم و بقیه داخل محدوده بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، میزان تحصیل اراضی ملی و موات داخل حریم را در سال گذشته ۲۶۰۰ هکتار اعلام کردو گفت: تحصیل این اراضی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ به ترتیب بیش از ۱۳۰۰ هکتار و ۲۳۰ هکتار بوده است.
وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم اراضی تحویل و تحول شده با اداره کل منابع طبیعی استان بیش از ۶۲۰۰ هکتار بوده که بیش از ۱۰۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲، ۵۰۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۱ و بیش از ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۰ محقق شد.
قاری قرآن با اشاره به اقدامات در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی استان و پیشگیری از زمین خواری هم گفت: از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ در مجموع بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ فقره سند تک برگ اخذ شده که بخشی از آن مربوط به تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک برگی بوده است.

نظر شما