شناسهٔ خبر: 67304757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

آخرین قطعه بزرگراه تهران_ بندر امام خمینی(ره) در استان مرکزی افتتاح شد

آخرین قطعه بزرگراه تهران_ بندر امام خمینی در محور توره_ بروجردبه طول ۲۳ کیلومتر در استان مرکزی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی (استان مرکزی) عباس یوسف زاده مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی در حاشیه مراسم آخرین قطعه بزرگراه تهران_ بندر امام خمینی (ره) گفت: این قطعه با تلاش همکاران حوزه وزارت راه و شهرسازی با سختی فراوان از جمله شرایط آب وهوایی خاص منطقه تکمیل و افتتاح شد.

یوسف زاده در خصوص مشخصات فنی پروژه بیان کرد: این قطعه به طول ۲۳ کیلومتر از نوع بزرگراهی است که جزء کریدور اصلی تهران_بندر امام خمینی محسوب می‌شود.

وی افزود: برای احداث این محور به میزان ۹۴ هزار مترمکعب خاک برداری، ۱۲۹ هزار متر مکعب خاک ریزی، ۳۴ هزار متر مکعب زیر اساس، ۱۲.۵ هزار متر مکعب اساس، ۲۱ هزار تن آسفالت، و حدود ۱۳ هزار تن بتن ریزی انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود: همچنین در این قطعه تعداد ۲۳ دستگاه آبرو به ابعاد مختلف تعبیه شده است.

گفتنی است برای احداث این پروژه مبلغی بالغ بر ۲.۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و ارزش روز پروژه مبلغی بالغ بر ۱۰.۰۰۰ میلیارد است. در این مراسم وزیر کشور از زحمات شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور و همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی به جهت اتمام پروژه که ۱۲ سال بر زمین مانده بود تقدیر و تشکر کرد.

این محور یکی از پروژه‌های مهم و سنواتی استان مرکزی است که از سال ۹۲ آغاز شد اما سال‌ها معطل مانده بود ولی با مصوبه‌ی سفر شهید جمهور به استان مرکزی رونق گرفت و ظرف ۲ سال به اتمام رسید.

در این آیین همچنین به‌صورت هم‌زمان باند دوم محور شازند-ازنا به طول ۱۰ کیلومتر، باند دوم محور اراک-فرمهین به طول ۵ کیلومتر و محور فرمهین-خنجین-کمیجان به طول ۱۲ کیلومتر با مجموع ارزش بیش از ۸ هزار میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نظر شما