شناسهٔ خبر: 67304727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تسهیلات ۴۰ هزار میلیارد ریالی برای خرید تراکتور و ادوات کشاورزی

تبریز- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: به‌ منظور تأمین تسهیلات خرید تراکتور و ادوات کشاورزی، رایزنی‌هایی با بانک‌هایی غیر از بانک کشاورزی انجام شد بر این اساس ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک مهر اقتصاد به‌ خریداران پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، اکبر فتحی افزود: از این رقم ۲۵ هزار میلیارد ریال فقط برای خرید تراکتور و بقیه برای خرید سایر ادوات کشاورزی پرداخت می شود.

وی افزود: این اعتبار جدای از اعتبارات اختصاصی به بخش کشاورزی است و مبلغی هست که با رایزنی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای فعالیت این بخش جذب و از سوی بانک یاد شده تأمین اعتبار شده است.
فتحی تأکید کرد: با طی مراحل لازم پیش‌بینی می‌شود تا ۴۰ روز آینده شاهد پرداخت این نوع تسهیلات به کشاورزان باشیم.

وی افزود: جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی توانست مشارکت سایر بانک‌ها غیر از بانک کشاورزی به‌ عنوان بانک تخصصی بخش کشاورزی را برای پرداخت تسهیلات جلب کند که مرحله اول این طرح با بانک مهر اقتصاد آغاز شده است.


فتحی خاطرنشان کرد: بانک‌ها بر اساس تکلیف قانون و رسالتی که دارند باید به‌ اندازه تأثیر گذاری بخش کشاورزی در اقتصاد آذربایجان شرقی تسهیلات به فعالان این بخش پرداخت کنند به همین منظور رایزنی با تمام بانک‌ها برای اجرایی‌ کردن این تکلیف و پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی برای افزایش ضریب مکانیزاسیون این حوزه استان در حال انجام است.
وی ضمن یادآوری حضور تراکتورسازی به عنوان واحد صنعتی تأثیر گذار کشور در استان و نقش آن در افزایش ضریب مکانیزاسیون کشور اظهار کرد: تراکتورسازی به عنوان یکی از مؤلفه های اجرایی شدن چنین طرح هایی همیشه پای‌کار و همراه جهاد کشاورزی بوده و فرصتی مغتنم برای استان محسوب می شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی درباره رصد و پایش هزینه کرد این اعتبار گفت: کنترل و هدایت منابع به سمت اهداف تعریف شده توسط جهاد کشاورزی صورت می گیرد و با توجه به اینکه در بخش تراکتور مبالغ تسهیلات به تراکتورسازی پرداخت می شود در حوزه تراکتور امکان تخطی از اهداف مشخص شده را غیر ممکن می کند.

نظر شما