شناسهٔ خبر: 67304589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

سیلاب خراسان شمالی طی ۱ روز آینده به گلستان می‌رسد/ آماده‌باش برای سیل احتمالی

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان با اشاره به اتمام پیامد‌های آب‌گرفتگی حاصل از بارش‌های دو شب گذشته در مراوه‌تپه گفت: دغدغه اصلی متولیان، در پیش بودن سیلاب‌های ناشی از بارش‌های شدید در خراسان شمالی به سمت مناطق شرقی گلستان است.

صاحب‌خبر -

نعمت الله حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، اظهارکرد: بارش‌های عصر و شامگاه شب‌های گذشته در مراوه تپه و قازانقایه موجب آبگرفتگی شهر مراوه تپه و چند روستا بخش گلیداغ در شرق گلستان شد که با حضور نهاد‌های متولی و امدادی مباحث با کمترین خسارت مدیریت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان افزود: بر اثر بارندگی‌های نقطه‌ای راه ارتباطی تعدادی از روستا‌های کلاله و مراوه‌تپه مسدود شد و چند محور برای جلوگیری از بروز مشکل برای مردم مسدود شد که با فرونشست آب مسیر‌ها بازگشایی شدند.

وی افزود: گاز و برق در برخی مناطق قطع شده بود که در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

وی با اشاره به ثبت حدود ۵۰ میلی‌متر باران در قازانقایه گلستان گفت: بارش باران در منطقه راز و جرگلان خراسان شمالی شدید بوده و باعث سیلاب در رودخانه اترک شده که تا حدود ۵۰ ساعت آینده وارد استان گلستان می‌شود.


وی گفت: انتظار داریم که حجم زیادی سیلاب از خراسان شمالی روانه پهنه سرزمینی استان گلستان شود که دراین خصوص با استفاده از ابزار‌های موجود اطلاع رسانی لازم به جوامع پیرامونی رودخانه اترک داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از مردم خواست در مسیر رودخانه برای مشاهده سیلاب حضور پیدا نکنند چرا که هر لحظه احتمال ریزش دیواره رودخانه و بروز حادثه وجود دارد.

بگفته وی تاکنون هیچ تلفات جانی ناشی از بارش‌های اخیر در شرق گلستان گزارش نشده است.

برچسب‌ها:

نظر شما